رئیسی: بهبود معیشت مردم در اولویت دولت قرار دارد/ ۶ هزار ‌کارخانه تعطیل به چرخه تولید بازگشت

رئیس‌ جمهور گفت: دولت معیشت و زندگی مردم را اولویت خود قرار داده و تمام همکاران علی‌رغم همه تهدیدها و تحریم‌های دشمنان در این راستا تلاش می‌کنند تا مشکلات کاهش یابد.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از تسنیم : آیت‌الله سید‌ابراهیم رئیسی‌ پیش از ظهر امروز پنجشنبه در ادامه برنامه‌های سفر دولت مردمی به استان کردستان، در اجتماع باشکوه مردم سنندج با بیان اینکه امروز دشمنان اسلام شرایطی رنج‌آور برای مردم غزه و آزادگان جهان پیش آورده‌اند، تصریح کرد: امروز شاهد دو صحنه و عرصه هستیم؛ یکی صحنه‌ای سیاه و جنایت‌بار از شدیدترین جنایات، ظلم‌ها، تجاوزات و بمباران‌ها علیه مردمی که جرم آنها صرفا دفاع از وطن، خانه و کاشانه خود است و دیگری صحنه‌ای زیبا از حق‌خواهی، عدالت‌طلبی و استقلال‌خواهی که مردم مظلوم غزه رقم زده‌اند.

نظام استکبار ‌به چیزی جز منافع خودشان نمی‌اندیشند

رئیس جمهور صحنه‌ای را که مردم غزه با استقامت و ایستادگی خود رقم زده‌اند، باعث بیداری در جهان دانست و افزود: امروز مردم جهان به روشنی دریافته‌اند که نظام استکبار به سرکردگی آمریکا و با همراهی چند کشور شرور اروپایی به چیزی جز منافع خودشان نمی‌اندیشند و انسان، شرافت و حقوق بشر برای آنها هیچ ارزشی ندارد.

‌رئیسی گفت: امروز مردم دنیا می‌دانند که عامل اصلی جنایات کسانی هستند که در ظاهر بزرگترین مدعیان حقوق بشر و در واقع اصلی‌ترین ناقضان حقوق بشر هستند. امروز به برکت خون شهیدان و راهنمایی‌های رهبر فرزانه انقلاب اسلامی که همواره رژیم غاصب صهیونیستی را رژیمی تجاوزکار معرفی می‌کرد، همه دریافته‌اند که ناقضان و متجاوزان حقیقی به حقوق انسان‌ها چه کسانی هستند!

امروز همه به حقانیت موضع جمهوری اسلامی ایران پی برده‌اند

رئیس جمهور اظهار داشت: امروز همه دریافته‌اند که اساس وجودی رژیم صهیونیستی بر قتل، کشتار، تخریب و تجاوز است. امروز همه به حقانیت موضع جمهوری اسلامی ایران پی برده‌اند و ملت‌ها بیدار شده و فهمیده‌اند که دوست کیست و دشمن کدام است؛ مردم دنیا دیگر به خوبی ماهیت رژیمی که 4 هزار کودک را به قتل رسانده، شناخته‌اند.

وی اضافه کرد: امروز بسیاری از مردم دنیا به حقانیت موضع جمهوری اسلامی در 40 سال اخیر پی برده‌اند. بسیاری از ملت‌ها و مردم جهان به برکت خون شهیدان فلسطین و شهدای کردستان و جای جای ایران بیدار شده‌اند و فهمیده اند که دوست کیست و دشمن کدام است. این فهم مسائل اجتماعی و سیاسی که بارها رهبری فریاد زدند، امروز مردم دنیا خوب می‌فهمند و می‌شناسند کسانی را که 4 هزار کودک را می‌کشند، کودک‌کشی با چه منطقی؟!

مردم کردستان در مقابل شعارهای توخالی تجزیه‌طلبان و معاندان ایستادگی کردند

‌رئیسی در ادامه مردم استان کردستان را مردمی با صفا، با وفا، مخلص و با بصیرت توصیف کرد که در مقابل شعارهای توخالی تجزیه‌طلبان و معاندان ایستادگی کردند و خاطرنشان کرد: جوانان، پیشمرگه‌ها و همه مردم کردستان حقیقتا در جای‌جای این استان از خودگذشتگی و افتخارآفرینی کردند و با ایستادگی در مقابل توطئه‌های دشمنان برای این استان امنیت و آرامش آفریدند و امروز این امنیت، انسجام و آرامش بستر توسعه استان است.

وی عنوان کرد: مردم کردستان و پیشمرگان کُرد مسلمان، زنان و مردمان سلحشور در مقابل شعارهای توخالی، تجزیه‌طلبان و معاندان ایستادگی کردند و حقیقتاً شهر و روستای کردستان افتخار دارد که این مرز و بوم را همواره به عنوان استانی مقاوم در مقابل دشمنان حفظ کرده است. این برای مردم و جوانان برومند و سرداران سلحشور افتخار است. 

به برکت انقلاب وضعیت کردستان بسیار متفاوت شده است

رئیس‌جمهور با ابراز اینکه امنیت و وحدت کنونی بین شیعه و سنی را مرهون خون شهدا و مجاهدت و ایستادگی مردان و زنان با بصیرتی هستیم، که در مقابل دشمنان ایستادند و اجازه ندادند دشمنان به اهداف شوم خود برسند. این وحدت بسیار ارزشمند است. خوشبختانه کار و تلاش در استان در حال انجام است و به برکت انقلاب وضعیت بسیار متفاوت شده است.

وی خطاب به دانش‌آموزان، دانشجویان و دانش‌پژوهان تأکید کرد: به پدران و مادران بزرگ مراجعه کنید که وضعیت کردستان نسبت به قبل از انقلاب چه پیشرفت‌هایی کرده است، البته از این پس نیز زمینه برای کار کردن بسیار زیاد است و باید تلاش کرد.

به طرف قله پیشرفت در حال حرکتیم و ‌ناامیدی هرگز معنایی ندارد

رئیسی گفت: به طرف قله پیشرفت در حال حرکت هستیم و خستگی و ناامیدی هرگز معنایی ندارد. امروز ملت ایران علی رغم همه توطئه‌های دشمنان، بیش از همیشه امیدوار به آینده و جوانان، آینده را بسیار درخشان و روشن می‌بینیند چراکه کارهای خوبی در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعت، معدن، تجارت و علم‌افزایی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه شرایط برای کار، فعالیت و تلاش کاملاً آماده و افق را روشن می‌بینیم، خاطر نشان کرد: در دور نخست سفر استانی، مشکلات مردم این دیار بررسی و تلاش‌های خوبی جهت رفع دغدغه‌ها انجام و امروز شاهد بهره‌برداری از پروژه راه آهن همدان-سنندج یا بالعکس بودیم تا مرم عزیز بتوانند با سهولت به استان‌های دیگر رفت و آمد کنند، جا دارد از دست اندرکاران تقدیر کنم.

واگذاری 30 هزار واحد مسکن در کردستان

رئیس‌جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود به وضعیت مسکن پرداخت و افزود: خوشبختانه در این سفر بیش از 5 هزار مسکن مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و 25 هزار زمین که در جای جای استان واگذار شده و عملیات ساختمانی انجام و تسهیلات پرداخت شده، در رفع مشکل مسکن بسیار تأثیرگذار خواهد بود، یعنی 30 هزار مسکن احداث و در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد.

وی در رابطه با مسئله بیکاری به مدیران یادآور شد: اولویت ما در کردستان بومی‌گزینی است، یعنی حتماً باید از نیروهای بومی استفاده شود، تلاش کنید جوانانی که فارغ التحصیل و در شرایط مساوی از نیروی استان استفاده شود ،چرا باید از خارج از استان نیرو آورده شود؟

روابط ناسالم، فساد اداری و پارتی‌بازی در دولت جایی ندارد

رئیس‌جمهور خواستار پیگیری مشکلات مردم شد و خطاب به مدیران عنوان کرد: مردم نگاهشان به کارآمدی سازمان و دستگاه‌های استان است، از همه همکاران انتظار می‌رود که دور از هر‌گونه روابط ناسالم، فساد اداری و پارتی‌بازی به رفع مشکلات بپردازند و هدفشان کسب رضایتمندی مردم باشد و بدانند که رضایت خداوند در رضایت مردمی است. اگر یک ساعت اضافه‌تر هم در اداره ماندید و مشکل یک فرد روستایی را حل کردید، نزد خداوند جایگاه دارد.

وی توجه به مردم و گره‌گشایی از مسائل و مشکلات مردم را اولویت دولت عنوان کرد و گفت: به همه مدیران و کارمندان دستگاه‌ها تأکید داشته که این مهم را در اولویت قرار دهند.

احیای 6 هزار کارگاه و کارخانه تعطیل در کشور

رئیسی با بیان اینکه بیکاری مسئله مهمی در کشور بوده که ظرفیت و زمینه اشتغال بسیار زیاد است، اذعان کرد: در کشورمان کارگاه‌ها و کارخانجات نیمه تعطیل کم نداریم، در این دولت حدود 6 هزار کارگاه و کارخانه را به چرخه تولید بازگرداندیم که بسیار ارزشمند و حرکتی در راستای ایجا داشتغال است.

وی با اشاره به حمایت دولت از شرکت‌های دانش‌بنیان یادآور شد: در ابتدای دولت برخی از وزارتخانه‌ها با 100 شرکت ارتباط داشتند که امروز به 600 شرکت دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف افزوده شده است.

‌یک روز را هم برای ایجاد اشتغال ‌مغتنم می‌شماریم

رئیس‌جمهور اعلام کرد: بر اساس آمار استاندار کردستان، آمار بیکاری در استان در تابستان امسال نسبت به ده سال گذشته کاهشی است. مدیران یک روز را برای ایجاد اشتغال و رفع مشکلات جوانان یک روز را هم مغتنم بشمارند.

وی با اشاره به اینکه از سفر گذشته تا به امروز بیش از 35 هزار میلیارد تومان طرح و پروژه‌ توسعه‌ای انجام و هزینه شده است، افزود: باز هم اعتبارات دیگری جهت اتمام سایر پروژه‌های نیمه تمام کردستان مورد توجه قرار می‌گیرد.

دولت معیشت و زندگی مردم را اولویت خود قرار داده است

رئیسی با ذکر اینکه مسئله مسکن، بیکاری و معیشت مردم از نکات مهم و مورد توجه دولت است، ادامه داد: دولت معیشت و زندگی مردم را اولویت خود قرار داده و تمام همکاران علی‌رغم همه تهدیدها و تحریم‌های دشمنان در این راستا تلاش می‌کنند تا مشکلات کاهش یابد.

وی تصریح کرد: یقین داریم ملت ایران و مردم کردستان که تاکنون درخشیده‌اند به عنوان ملتی مستقل، آزاده، مسلمانان، متعهد به انقلاب و ارزش‌های اسلامی بعد از این نیز با تلاش جوانان راه را طی خواهند کرد.  به فرموده رهبری ما به قله نزدیک هستیم.

در سفرهای استانی مسائل و مشکلات مردم را از نزدیک می‌بینیم

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در این سفر علاقه داشتم که در همه شهرستان‌ها حضور پیدا کنم اما امکان رفتن نیست، یادآور شد: بسیار خرسندم که امروز در جمع مردم کردستان هستم. در سفر قبلی شرایط کرونایی و روزانه 700 خانواده داغدار می‌شدند اما اکنون شرایط متفاوت و به صورت حضوری و میدانی در استان‌ها حضور پیدا می‌کنیم.

رئیسی اذعان داشت: در سفرهای استانی مسائل و مشکلات مردم را از نزدیک می‌بینیم و بررسی می‌کنیم، می‌توانستیم در تهران بشینیم و گزارش بگیریم امکان پذیر است اما شنیدن کی بود مانند دیدن، باید آمد و از نزدیک مسائل استان را دید. از نماینده ولی‌فقیه، استاندار، علمای شیعه و سنی و همه مردم که با ابراز احساسات بنده را شرمنده کردند، تشکر می‌کنم. معتقدم این شور و هیجان مردم عشق به انقلاب، کشور و پرچم جمهوری اسلامی است.

به گزارش تسنیم،‌ از صبح زود مردم از جای جای استان کردستان خود را به این مراسم رسانده تا هر کدام با حضور و به سهم خود، گوشه‌ای از مهمان‌نوازی و قدرشناسی از نگاه و توجه ویژه رئیس‌جمهور به این دیار را نشان دهند.

این سفر موجی از شادی و امید را در میان مردم کردستان ایجاد کرده است چراکه در دور نخست سفر، رئیس‌جمهور وعده بازگشایی مرزها و ایجاد اشتغال و رنق اقتصادی از این بستر و جبران عقب‌ماندگی‌ها را به مردم داد و بیش از 16 هزار میلیارد تومان اعتبار به این استان اختصاص داد تا صرف کارهای عمرانی، فرهنگی و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام شود، حال با گذشت 16 ماه از سفر 17 تیرماه سال گذشته، اکنون مردم خروجی وعده‌ها را در عمل می‌بینند!

در حاشیه این دیدار نیز مردم بدون واسطه درخواست‌ها، مشکلات و نیازهای خود را با رئیس‌جمهور در میان می‌گذارند.

آیت‌الله رئیسی صبح امروز به همراه اعضای هیئت دولت به منظور سفری دو روزه با استقبال نماینده ولی‌فقیه، استاندار و دیگر مسئولان استانی وارد کردستان شدند و تا دقایقی دیگر در این محل با مردم سخن می‌گوید.

انتهای پیام/*

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.