اخبار کوتاه

...

* يكي ديگر از عناصر داخلي شبكه رسانه‌اي متصل به اردوگاه استكبار و بنگاه بي‌بي‌سي فارسي بازداشت شد.

 فرد مذكور از عناصر حلقه واسط تعدادي از رسانه‌هاي داخلي با ضدانقلاب خارج از كشور و نفرات به اصطلاح ديپلمات انگليس در ايران و همچنين مرتبط با تيم حلقه بي‌بي‌سي فارسي است. وي در زماني كه سفارت انگليس هنوز در تهران فعال بود، با اين سفارتخانه نيز ارتباط داشته است.

* بر اساس اخبار به دست آمده، تعدادی از عناصر وابسته به جریان وهابی مکی و طرفداران معدوم عبدالمالک ریگی قصد دارند با فتنه‌گران در تهران ملاقات کنند. محتوای خبر به‌دست آمده حاکی از اتخاذ تصمیم برای رسیدن به توافقاتی در مورد مطالبات حوزه وهابی مکی در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری آتی است.

* دولت سعودی تخریب قسمتی از قدیمی‌ترین بخش‌های مسجدالحرام را به بهانه عملیات توسعه و نوسازی این مکان مقدس آغاز کرد. در این میان، ستونی که گفته می‌شود بیانگر تاریخ معراج پیامبر اسلام(ص) است، یکی از بخش‌هایی است که به طور کامل منهدم شده است.

*روزنامه کروات «یوتارنی لیست»  افشا کرد که عربستان سعودی هزینه خرید سه تن سلاح و تجهیزات نظامی از کرواسی و غرب را پرداخته و 75 پرواز آن را به ترکیه و اردن منتقل کرده تا در اختیار شورشیان سوری قرار گیرد.این روزنامه به نقل از منابع دیپلماتیک نوشت که در کنار سلاح‌های کرواتی که برای شورشیان در سوریه حمل می‌شدند، از دیگر کشورهای غربی از جمله انگلیس نیز هواپیماهایی مملو از سلاح و تجهیزات نظامی برای شورشیان در سوریه ارسال می‌شد و آمریکا مسئولیت هماهنگی بین پروازهای هوایی به ترکیه و اردن را برعهده داشت.

* در اقدامی عجیب از سوی دولت آلمان، سایت صداوسیمای ‌جمهوری‌ اسلامی در آلمان فیلتر شد و هم‌اکنون امکان دسترسی به بیش از ۳۰ رادیو و تلویزیون برون‏‌مرزی ایران از طریق اینترنت در این کشور وجود ندارد.

* یک کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری، تورهای گردشگری برای دانشجویان در نظر گرفته که قرار است در هفته دوم فروردین سال آینده آغاز شود و مقصد آن‌ها استان‌های شمالی کشور است. این کاندیدای انتخاباتی، سال گذشته نیز با برگزاری سمینارها و نشست‌های مختلف در برخی دانشگاه‌های غرب کشور، درپی جلب رضایت و آرای دانشجویان بود. همچنین در آبان‌ماه سال گذشته برخی کتاب‌های این کاندیدای احتمالی به صورت رایگان در برخی دانشگاه‌های کشور توزیع شده بود.

وی همچنین به دانشجویان قول داده با قانون تفکیک جنسیتی مخالفت می‌کند و برای جلوگیری از عدم تحقق آن تلاش خواهد کرد.

* بر اساس اخبار رسیده، شوراي مرکزي اصلاح‌طلبان با محوريت سيدمحمد خاتمي، جلساتي را در دفتر وي به طور منظم برگزار مي‌کنند. در اين نشست‌ها که براي چگونگي ورود به رقابت‌هاي رياست‌جمهوري بحث و برنامه‌ريزي مي‌شود، 35 نفر از چهره‌هاي برجسته اصلاحات حضور دارند. سيدمحمد خاتمي در دو جلسه اخير «دکتر جواد اطاعت» را به‌عنوان کانديداي مورد حمايت شوراي 35 نفره اصلاح‌طلبان معرفي کرده است. «جواد اطاعت» عضو شوراي مرکزي حزب اعتماد ملي به رهبري مهدي کروبي بود؛ اما هم‌اکنون در مؤسسه باران فعاليت مي‌کند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.