اخبار کوتاه

...

 

* 10 تن از اعضای مجمع روحانیون مشهد به‌تازگی با محمد خاتمی و هاشمی رفسنجانی دیدار کردند. خاتمی در پاسخ به دعوت آنان برای نامزدی ریاست‌جمهوری گفت: «شرایط برای نامزدی من مهیا نیست، سراغ هاشمی رفسنجانی بروید.» هاشمی هم در پاسخ گفته است: «باید به جوان‌ها میدان داد. من از نظر جسمی آمادگی لازم را ندارم.» این در حالی است که محمد خاتمی در دیدار جمعی از اصلاح‌طلبان و در پاسخ به این سؤال که «استراتژی انتخاباتی شما چیست؟»، گفته است: «ما منتظر شب قدر خود هستیم. شب قدر ما روز اول نوروز است که رهبری در مشهد سخنرانی دارند. در آن سخنرانی تکلیف ما برای آمدن یا نیامدن معلوم می‌شود.»

* گفته می‌شود در میان حامیان دولت، این سه گزینه به‌عنوان کاندیداهای مطلوب به ترتیب اولویت مطرح هستند: 1- اسفندیار رحیم‌مشائی 2-عبدالرضا شیخ‌الاسلام 3-علی‌اکبر صالحی. مدتی است که در میان حامیان دولت، دیگر از الهام و نیکزاد اسم برده نمی‌شود. این در حالی است که حلقه انحرافی درصدد است به مناسبت 20 فروردین (روز فناوری هسته‌ای) جشنی 100 هزار نفری را در ورزشگاه آزادی برپا کند. در جلسه‌ای که اعضای این جریان برای برپایی این جشن برگزار کردند، برخی اعضا مهم‌ترین مشکل در اجرای این جشن را چگونگی تدارک و جمع‌آوری 100 هزار نفر ذکر کردند. برخی دیگر نیز با اشاره به همزمانی 20 فروردین با ایام فاطمیه گفته‌اند برگزاری این جشن به ضرر ما خواهد بود.

* آمریکایی‌ها به دنبال اجرای الگوی حکومتی لبنان در سوریه هستند. در طرح جدید آمریکا این پیشنهاد مطرح شده است: 1- ریاست جمهوری در سوریه در اختیار علوی‌ها باشد. 2- سنی‌ها ریاست هیئت دولت را با اختیارات لازم در اختیار بگیرند. 3 -ریاست مجلس بر عهده شیعیان باشد.

* نشريه نيشن در تحليلي به قلم «رابرت دريفوس» با اشاره به سخنان «جو بايدن» مبني بر اينكه اوباما در مورد استفاده از گزينه نظامي و حمله به ايران در صورت عدم توافق در برنامه هسته‌اي بلوف نمي‌زند، نوشته است  همين تأكيد بيانگر غلوآميز بودن موضع اوباما و بلوف زدن وي است. دريفوس در اين مقاله مي‌نويسد: در شرايطي كه مذاكرات در مورد برنامه هسته‌اي ايران همچنان ادامه دارد، احتمال اينكه آمريكا امسال يا سال‌هاي بعد به ايران حمله كند، صفر است. با اين حال اگر ايران مذاكرات را متوقف كند، روند حركت براي توليد بمب را تسريع كند و حتي تسليحات كوچكي به سبك كره‌شمالي را نيز توليد كند، باز هم احتمال اينكه ايالات متحده به ايران حمله كند، بسيار اندك است که وضعیت امروز كره شمالي مي‌تواند دليلي بر اين مدعا باشد.

* خبرها از فعالیت جدی اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات شوراها حکایت دارد. گفته می‌شود اصلاح‌‌طلبان لیست اولیه‌ای را برای بستن لیست نهایی انتخاب کرده‌اند و در حال رایزنی با افراد مختلف در این زمینه هستند که تاکنون حضور تنی چند از هنرمندان معروف و ورزشکاران نامی در لیست اصلاح‌طلبان قطعی شده است. این در حالی است که گفته می‌شود نعیمه اشراقی، خواهر زن محمدرضا خاتمی و نوه حضرت امام خمینی(ره)، سرلیست اصلاح‌طلبان در انتخابات شورای شهر تهران شد.  

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.