اخبار کوتاه

...

 

* عضو شورای مركزی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به تلاش جامعتین برای جلوگیری از تكثر كاندیداها در جریان اصول‌گرایی و ایجاد اجماع در این جریان، گفت: برنامه برای ایجاد وحدت این‌گونه است كه ائتلاف سه‌گانه تقویت شود و كسانی كه زمینه رأی‌آوری دارند و با ملاك‌های تعیین‌شده همخوانی دارند، به این ائتلاف اضافه شوند و درنهایت، یك نامزد از این مجموعه انتخاب شود.

حجت‌الاسلام رضا آشتیانی عراقی، با اشاره به تلاش جامعیتن برای ایجاد وحدت در جریان اصول‌گرایی به‌منظور جلوگیری از تكثر نامزدهای این جریان در یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، اظهارداشت: جلساتی میان جامعیتن در این‌خصوص برگزار شده و تقویت ائتلاف سه‌گانه در دستور كار آنان قرار دارد.

* دولت آذربایجان در ادامه اسلام‌ستیزی، به همه دانشگاه‎های کشورش دستور داد از ورود دانشجویان محجبه به دانشگاه جلوگیری کنند.ممنوعیت حجاب در دانشگاه‎های آذربایجان خشم بسیاری از مسلمانان این کشور را برانگیخته است. رهبران اسلامی این اقدام را محکوم کرده و خواستار لغو آن شده‎اند.دولت الهام علی‎اف که مورد حمایت رژیم صهیونیستی قرار دارد، تاکنون قوانین ضد اسلامی بسیاری را اجرا و افراد مخالف را بازداشت می‎کند.

* نعیمه اشراقی، هفتمین نوه حضرت امام(ره) درباره کاندیداتوری سیدمحمد خاتمی گفت: طی روزهای گذشته با صحبت‌هایی که برخی گروه‌ها با وی داشته‌اند، احتمال کاندیداتوری آقای خاتمی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده افزایش یافته است.اگر طی روزهای آینده شنیدیم که وی نامزدی خود را برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم اعلام کرده، تعجب نکنید.

* روزنامه انگلیسی گاردین نوشت: «سوزان رایس» به‌عنوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید معرفی می‌شود.پیش‌تر خبرهایی در مورد معرفی سوزان رایس به‌عنوان وزیر خارجه جدید آمریکا منتشر شده بود؛ اما مواردی همچون حادثه سال گذشته بنغازی که منجر به کشته شدن سفیر آمریکا در لیبی شد، موجب حذف نامزدی وی برای تصدی این پست گردید.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.