اخبار کوتاه

...

 

* به‌تازگی «بابک امیر خسروی» در نشستی در پاریس اعلام کرد که موضوع حصر سران فتنه باید در دستور کاراصلی ضدانقلاب قرار بگیرد. این عضو سابق گروهک منحله فدائی خلق در توضیح این پیشنهاد چنین توضیح می‌دهد:‌ «تشکیل یک کمیته علنی معتبر، با سرپرستی خانم عبادی و آقای لاهیجی برای سازماندهی تمام فعالیت‌های جهانی برای رفع حبس خانگی موسوی و کروبی و نیز آزادی زندانیان سیاسی مفید بوده و فوریت داشته باشد، تا همه فعالیت‌ها در این راستا را سازمان بدهد و همه امکانات رسانه‌ای و دیدار با محافل خارجی و بین‌المللی را به کار اندازد.

* مدیر مرکز حقوق‌بشر و دموکراسی در عربستان سعودی در مصاحبه‌ای گفته است: مشکل بزرگ در عربستان سعودی وهابیت هستند که به پشتیبانی مالی و معنوی تروریست‌ها در داخل و خارج کشور می‌پردازند. الیامی افزود: رژیم آل سعود، منتقدان حکومت و وابستگان آن‌ها را منحرف اعلام می‌کند، در حالی که منحرف واقعی مفتیان این کشور هستند، کسانی که از گروه‌های افراطی در گوشه و کنار جهان حمایت می‌کنند.وی در خصوص عبدالعزیز آل‌شیخ مفتی کل عربستان گفت: او وسیله‌ای در دست حکام سعودی است تا اقدامات غیرقانونی و ضدشرعی آن‌ها را موجه جلوه دهد!

* مجله آلمانی «دیر اشپیگل» در گزارشی فاش کرده است: انگلیس و فرانسه به‌زودی گروهی از مربیان نظامی خود را برای آموزش شورشیان در سوریه به منطقه اعزام خواهند کرد همچنین منابعی در داخل اتحادیه اروپا اعلام کردند همراه این، آموزش‌ها سلاح مورد نیاز شورشیان نیز توسط اتحادیه اروپا تأمین خواهد شد.

* مفسر راديو اسرائيل ضمن ابراز خشم نسبت به ناتواني غرب در مقابل ايران، از گروه‌هاي اپوزيسيون خواست به حمايت‌هاي غرب اميد نبندند و خود كاري بكنند.وی گفت: بارها از افراد اپوزيسيون شنيده‌ايم كه خيزش مخالفان بدون پشتيباني قاطع و عملي غرب امكان‌پذير نخواهد بود، زيرا حكومت، در موضع اقتدار است و از اپوزیسیون به تنهایی کار بر نمی‌‌آید؛ اما اين را اپوزيسيون در داخل و خارج بدانند و آويزه گوش كنند كه بي آنكه در انتظار چراغ سبز بيگانگان باشند، بكوشند خود جنبش درست كنند بعد غرب هم با آن‌ها همراه خواهد شد.

* حجت‌الاسلام والمسلمین «حیدر مصلحی»وزیر اطلاعات در همایش ائمه جمعه و جماعات استان اصفهان فاش کرد: مجموعه‌ای متشکل از 600 خبرنگار که150 نفر آنان در داخل کشور و مابقی در خارج کشور فعالیت رسانه‌ای خود را (علیه نظام) هماهنگ می‌کردند، مورد ضربه سربازان گمنام امام زمان(عج) قرار گرفتند.  وی افزود: برخی عوامل رسانه‌های داخلی مرتبط با شبکه‌های ضدانقلاب بودند که شناسایی آن‌ها بار دیگر باعث شکست برنامه‌های دشمن شد. وی گفت: هسته مرکزی مستقر در لندن علاوه بر فعالیت به‌ظاهر رسانه‌ای و خبری، مأموریت تولید سوژه برای جریان‌سازی را نیز به عوامل داخلی ابلاغ کرده بود.

* واشنگتن‌پست با اشاره به مذاکرات 1+5 و ایران نوشت: «دولت اوباما بازی خطرناکی را آغاز کرده که سطح مطالباتش از ایران را پایین آورده تا ایران را برای رسیدن به نوعی توافق بر سر برنامه هسته‌ایش وسوسه کند.» این روزنامه آمریکایی چنین توافقی با تهران را نوعی «توافق ساختگی» دانسته و افزود: این توافق نه تنها برنامه هسته‌ای ایران را متوقف نمی‌کند، بلکه رهبران سیاسی ایران را هم به مطالبه امتیازات بیشتر ترغیب می‌کند.

* «موریس بوكای» پزشك برجسته فرانسوی كه بعد از كالبدشكافی جسد مومیایی شده فرعون مصر مسلمان شده، از اسلام به عنوان یك معجزه نام برد. «موریس بوكای» به‌تازگی نوشت: در بررسی‌های خود بعد از آنكه جسد مومیایی شده را به «پاریس» انتقال دادم، متوجه شدم که فرعون مصر براثر غرق شدگی جان باخته است. وی افزود: روایت «تورات» از زندگی حضرت موسی و غرق شدن فرعون مصر بادستاوردهای علمی این پزشك برجسته فرانسوی به طور كامل همخوانی ندارد.          

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.