اخبار کوتاه

...

 

* بنیاد سیاسی «هانریش بل» آلمان وابسته به حزب سبزهای آلمان که سابقه برگزاری «کنفرانس جنجالی برلین» در سال ۲۰۰۰ را در رابطه با ایران در کارنامه خود دارد، این بار برگزاری هفته فیلم و نمایش تعدادی از فیلم‌های سینمایی و مستند درباره ایران را در دستور کار خود قرار داده است. گفتنی است در افتتاحیه این مراسم، فیلم سینمایی ضدایرانی «یک خانواده محترم» را (که به‌دلیل توهین به خانواده شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس مجوز اکران عمومی در داخل ایران را کسب نکرد) با حضور «مسعود بخشی» کارگردان این اثر به نمایش گذاشت.

* «رابرت‌ فیسک»، روزنامه‌نگار مشهور انگلیسی، در مقاله‌ای که روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» آن را چاپ و منتشر کرد، تأکید کرد که غرب درباره سوریه دروغ می‌گوید و «بشار اسد» پیروز بحران در این کشور خواهد بود. وی افزود: سیاست غرب در قبال این کشور خیانت به مردم سوریه است.

* انتشار مقاله‌ای از «م.ب» که شش عضو از خانوده‌اش به جرم اقدامات تروریستی و آلوده بودن دستشان به خون جوانان، زنان و کودکان این مرزوبوم به دست قانون سپرده شده‌اند، در وبگاه اینترنتی ملی مذهبی‌ها بار دیگر ارتباط این گروهک با گروهک تروریستی منافقین را به اثبات رساند. گفتنی است وبگاه گروهک ملی –مذهبی، از پاریس و توسط فردی به نام «م.ن» اداره می‌شود.

* گروه‌های افراطی بودایی با کمک دولت میانمار برای حمله به «انداغ»  یکی از شهرهای مسلمان‌نشین این کشور، آماده می‌شوند. خبرها حاکی است مقامات دولتی به مردم این منطقه پیشنهاد دادند اگر می‌خواهند از این حملات در امان بمانند، باید مبلغ 5 میلیون کیات (واحد پول برمه) به دولت بپردازند، در غیر این‌صورت باید منتظر پیامدهای این حمله باشند. گفتنی است گشت‌های حکومتی در میانمار به مساجد و مدارس مسلمانان هجوم می‌برند و اموال آن را مصادره می‌کنند.

* بر اساس اخبار دریافتی، افراد نزدیک به طیف کارگزاران با نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری فعالیت‌های خود را به صورت محفلی آغاز کرده‌اند که اولین جلسه این نشست‌ها، در منزل محمد هاشمی با حضور کرباسچی و محسن هاشمی و برخی دیگر از اعضای اصلی این طیف برگزار شده است. دستور کار این جلسات، رسیدن به کاندیدایی برای انتخابات سال آینده است.

* منابع اطلاعاتی الجزایر از تلاش یک سازمان آمریکایی برای نفوذ به درون سندیکاها و احزاب الجزایری خبر داده‌اند. این منابع اعلام کردند این سازمان، قصد تحریک احزاب و گروه‌های الجزایری به کودتا و انقلاب علیه نظام این کشور را دارد.

* «كالين پاول»- وزير امور خارجه آمريكا که پیش از آغاز جنگ آمریکا علیه عراق با حضور در شورای امنيت سازمان ملل متحد به ايراد سخنانی تند عليه عراق پرداخته بود، ده سال بعد از آن روز، کتابی با نام «برای من مفيد بود: چه در رهبری و چه در زندگی» منتشر کردهکه در آن، سخنرانی آن روز خود را یک لکه ننگ در دوران کار حرفه‌ای خود عنوان می‌کند و در جایی از این کتاب می‌نویسد: از وقتی من دریافتم بسیاری از اطلاعاتی که به من در مورد جنگ عراق داده شده غلط بوده، مدام از خود می‌پرسیدم که برای ترک آنجا چه باید می‌کردم؟!

 «گرمی روابط تهران و مصر» و سفر اخیر رئیس‌جمهور ایران به قاهره، باعث عصبانیت جبهه سلفی‌ها شده و تشدید اختلافات این جبهه با اخوان‌المسلمین و دولت مصر را موجب شده است. به گزارش روزنامه مصری الیوم، «یاسر برهامی» معاون حزب سلفی دعوه و شیخ نزدیک به سعودی‌ها که تفکرات ضدشیعی دارد، گفته است: من نگران تهاجم فرهنگ شیعه و احیای کفر در برخی از شهرهای مصر که از نظر شیعیان مقدس است، هستم! عادی‌سازی رابطه با ایران، این خطر را افزایش می‌دهد]![

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.