اخبار کوتاه

...

 

* تروریست‌های وهابی «النصره» در جدیدترین جنایت خود، کودکی را در حالی‌که به بریدن سر شیعیان و علویان با چاقو(!) تشویق می‌کرد، در شهر ادلب سوریه چرخاندند. به گفته شاهدان، این گونه حرکات مغرضانه و تحریک‌آمیز  بیش از یک سال است که در مناطق گوناگون سوریه به وقوع می‌پیوندد. به‌تازگی نیز در اقدامی مشابه در روستاهای «کفریه» و «الفوعه» صدها وهابی در حالی که پرچم‌های القاعده را در دست داشتند، پشت سر کودکی که مردم را با اشعاری به بریدن سر شیعیان و علویان تشویق می‌کرد، حرکت می‌کردند.

* یک منبع بلندپایه اردنی فاش کرد «نظمی اوجي» میلیاردر عراقی، قصد دارد برای حمایت از طرح اقالیم (تجزیه عراق) و براندازی حکومت مالکی، یک شبکه تلویزیونی به نام  ABNافتتاح کند. نظمی اوجی این شبکه را از یک بازرگان لبنانی خریداری کرده و چند سالی است که دفتر مرکزی این شبکه را به عمان منتقل کرده است.

وی قصد دارد با هدف حمایت از تظاهرکنندگان الانبار و سقوط دولت نوری مالکی، شعبه‌ای از این شبکه را افتتاح کند. اوجی از باقی‌مانده‌های حزب بعث عراق است و روابط محکمی با تجار اسلحه در جهان دارد.

* قرار بود تعدادی از اصلاح‌طلبان تندرو از جمله «حمیدرضا جلایی‌پور» و «مصطفی معین» تحت‌پوشش انجمن جامعه‌شناسی ایران، همایشی با حضور چهر‌های ضدنظام و با عنوان «جهان ایرانی و ایران جهانی» برگزار کنند و آن را به میتینگ سیاسی برای ایجاد وحدت در میان اصلاح‌طلبان تبدیل کنند. گفتنی است این افراد به‌دنبال بررسی چگونگی نامزدی محمد خاتمی بودند که بنابر اطلاعات به دست آمده، پس از آشکار شدن نیت اصلی دست‌اندرکاران و مسئولان انجمن، تعدادی از مدعوین از حضور در این نشست خودداری کردند و عملاً نقشه ایشان با شکست مواجه شد.

* فعالیت‌های رسانه‌ای –پیامکی حلقه انحراف به منظور خبرسازی، نظرسازی و موج‌آفرینی، شدت گرفته است. این حلقه که فعالیت‌های خود را در سایت‌ها و وبلاگ‌ها افزایش داده، در آخرین تلاش‌های خود،  سامانه‌های پیامکی راه‌اندازی کرده که هسته فکری و عملیاتی آن به عهده «ع.د» و شخص دیگری به نام «ح» است. این افراد که پیامک‌های بیشماری را تحت عنوان سامانه «ز.ب» منتشر می‌سازند، خبرسازی، نظرسازی و تحریف اخبار جریان‌های مقابل خود را در دستور کار قرار داده‌اند و به‌دنبال پیشبرد اهداف انتخاباتی –تبلیغاتی خود هستند.

* مولوی عبدالحمید، امام جمعه مسجد مکی زاهدان، با وجود حضور گسترده علما و مردم اهل سنت زاهدان، این بار نیز همچون سال‌های اخیر جزو غایبان مراسم شکوهمند راهپیمایی 22 بهمن بود؛ اما نکته‌ای که حایز اهمیت است، اینکه غیبت عبدالحمید در حالی اتفاق افتاده است که خبرها از حضور وی در مراسم تدفین یکی از اشرار منطقه در اطراف سراوان حکایت دارد!

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.