اخبار کوتاه

اصلاح‌طلبان در جلسات اخیر برای انتخابات ریاست‌جمهوری به نام هفت نفر ذیل برای کاندیداتوری رسیدند:...

 

* اصلاح‌طلبان در جلسات اخیر برای انتخابات ریاست‌جمهوری به نام هفت نفر ذیل برای کاندیداتوری رسیدند: 1- علیرضا بهشتی 2- بیژن زنگنه 3- حبیب‌الله بیطرف 4- محمد صدر 5- مصطفی محقق داماد 6-اسحاق جهانگیری 7- محمدرضا عارف. این در حالی است که اعضای مجمع روحانیون تأکید بیشتری بر کاندیداتوری محقق داماد دارند؛ اما اعضای حزب کارگزاران معتقد به معرفی کاندیدا از شورای مرکزی کارگزاران هستند. با توجه به بیماری محمدعلی نجفی، برای وی رأی‌گیری انجام نشد و حسن روحانی هم از لیست شورای اصلاحات کنار گذاشته شد.

* بر اساس اخبار رسیده، سعید حجاریان به صف حامیان کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی پیوسته است. وی جلسات متعددی با اصلاح‌طلبان داشته تا آن‌ها را برای دعوت و حمایت از نامزدی هاشمی متقاعد کند.این درحالی است که رسول منتجب‌نیا گفته است: «هاشمی اگر کاندیدا شود، ایثار کرده!» و از تمام اصلاح‌طلبان خواسته تا از هاشمی حمایت کنند. وی اضافه کرده من خودم حاضرم برای رأی آوردن هاشمی پادویی کنم!

* (ف- م) همسر یکی از بازیگران مطرح سینما که برای سفر به آمریکا از همسرش جدا شده بود، به‌تازگی درصدد سفر به مالزی و راه‌اندازی کلاس‌های حلقه کیهانی است. وی مأموریت یافته این کلاس‌ها را برای دانشجویان ایرانی مقیم مالزی برگزار کند. برخی از دستگیرشدگان فتنه 88 از شرکت‌کنندگان جلسات عرفان‌های انحرافی بودند.

* صالح‌بن حمید، مفتی وهابی و خطیب مسجدالحرام، اطاعت از کسانی را که وی آن‌ها را اولی‌الامر خواند، واجب دانست. بن‌حمید در خلال خطبه نماز جمعه گفت: اطاعت از والیان ظالم به معنای تضییع حقوق مردم نیست، بلکه مردم می‌توانند حقشان را از والیان ظالم هم مطالبه کنند! این‌گونه سخنان سفسطه‌آمیز مانند این است که سفارش به اخلاص، راستگویی، رعایت حق و دوری از کارهای ناپسند را با پیمودن راه‌هایی که در مسیر خلاف این صفات است، بتوان در یک جا جمع کرد! خطیب مسجدالحرام این سخنان را در حالی مطرح می‌کند که از زمان آغاز انقلاب مردم عربستان، شمار زیادی از شیعیان این کشور توسط حکام آل‌سعود شهید شده‌اند و یا در بازداشت به‌سر می‌برند.

* گروهی از طلاب حوزه علمیه با تهیه طوماری درخصوص واگذاری سیم‌کارت‌های شرکت رایتل که امکان ارتباط تصویری را فراهم می‌کند آن را موجب افزایش فساد و از بین بردن حریم محرم و نامحرم دانستند و با چاپ استفتاء‌های مراجع تقلید در این‌خصوص و توزیع آن در بین راهپیمایان، به این اقدام اعتراض کردند. در برگه‌های توزیع شده استفتائاتی از آیت‌الله مکارم شیرازی، نوری همدانی، علوی گرگانی و سبحانی به چشم می‌خورد که مراجع تقلید به جایز ندانستن این اقدام حکم داده بودند.

* خبر‌های رسیده از بسیاری از شهر‌های کشور حکایت از توزیع گسترده تراکت‌های تبلیغاتی در راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دارد که بر روی آن‌ها شعار «زنده باد بهار» چاپ شده است که البته مشخص نیست هزینه چاپ این پوستر‌ها از کجا تأمین می‌شود!

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.