بیانیه تند علمای مستقل عربستان علیه آل‌سعود

بیش از صد تن از علماي ديني عربستان در بيانيه‌اي شديداللحن از آل‌سعود خواستند كه همه مصادیق ظلم و ستم را متوقف كند و تكبر و زورگويي را كنار بگذارد.

 

آن‌ها به اين رژيم هشدار دادند كه تأخير در رسيدگي به مطالبات مردم منجر به تشديد تظاهرات، تحصن و اعتراض‌هاي مردم خواهد شد. این افراد در بيانيه خود خواستار محاكمه عادلانه زندانيان، جبران خسارت مادي و معنوي زندانيان بي‌گناه و محاكمه مجرمان شدند. علماي ديني، مسئله زندانيان سياسي را دغدغه جامعه عربستان توصيف و اعلام كردند كه برخي از زندانيان از چند سال پيش محبوس هستند ولي هنوز به دستگاه قضایي معرفي نشده‌اند و برخي ديگر كه حكم آزادي آن‌ها صادر شده نيز هنوز آزاد نشده‌اند و برخي هم مورد اهانت مسئولان زندان قرار مي‌گيرند. آن‌ها همچنين از مسئولان سعودي خواستند به زناني كه براي آزادي اعضاي خانواده‌هاي خود به خيابان‌ها مي‌آيند و دست به اعتراض مي‌زنند، تعدي و اهانت نكنند. علماي ديني عربستان اعلام كردند: تعداد زندانياني كه آزاد مي‌شوند، كمتر از حد انتظار است و همين امر باعث نارضايتي عمومي به خصوص در میان خانواده‌هاي زندانيان شده است و افزايش تظاهرات و اعتراض‌ها بيانگر اين امر است.

امضاکنندگان بیانیه، به آل‌سعود هشدار دادند که فريفته قدرت خود نشوند. آنان همچنین تأکید كردند كه اگر آل‌سعود به خواسته مردم مبني بر آزادي زندانيان توجه نكنند، اعتراضات مردمی افزايش خواهد یافت و آنان ديگر فقط به آزادي زندانيان اكتفا نخواهند كرد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.