گزارش آمریکایی با امضای احمد شهید!

 

موضوع «حقوق بشر» از جمله بهانه‌هایی است که کشورهای غربی به‌ویژه آمریکا برای تحت فشار قرار دادن کشورهای مستقل و مخالف با خودشان، از آن استفاده می‌کنند و در این میان، سازمان ملل ابزار و بازیچه دست این قدرت‌ها است. کشورهای استکباری هر از گاهی برای مسئله‌سازی برای ایران این حربه را به‌کار می‌گیرند و گزارش اخیر احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران، نمونه جدید استفاده ابزاری از حقوق بشر علیه ایران است.

شورای حقوق بشر سازمان ملل برخلاف مشی انتخابش در دو دوره گذشته که برای بررسی وضعیت حقوق بشر در ایران دو مسیحی را به این کار گمارده بود، در دوره سوم که از چند سال پیش آغاز شده، یک مسلمان را مأمور این کار کرده که به‌گمان خود، اعتبار گزارش وی را تقویت کند، حال آنکه وی در دشمنی با ایران و وابستگی به قدرت‌های استکباری، چیزی از دو نفر قبلی کم ندارد، مگر اینکه رفتارش موجب اهانت و بدنامی اسلام هم می‌شود. از جمله محورهای گزارش اخیر وی، بحث شورای نگهبان است که درباره آن آورده است: «شورای نگهبان خلاف رویه جهانی است.» وی بدون روشن کردن اینکه رویه جهانی چیست و اینکه آیا رویه جهانی برای همه کشورها لازم‌الاجرا است و در کشورهای استکباری کدام رویه واحد جهانی وجود دارد که آن‌ها از آن پیروی می‌کنند، تنها به‌منظور اسم آوردن از شورای نگهبان و فشار بر آن، از عبارت بالا استفاده کرده است. مضحک‌تر از این، بحث تردیدافکنی درباره اعدام اشراری مانند ریگی است که در جنایت‌های مختلف، خون ده‌ها انسان بی‌گناه را ریخته‌اند. درباره گزارش‌های احمد شهید دو نکته اساسی وجود دارد: 1- مستند قرار دادن ادعاهای واهی گروه‌ها و افراد معاندی که دستشان به خون ایرانیان بی‌گناه آلوده است و با ایران و مردمش سر جنگ دارند مانند منافقین. 2- بی‌اعتنایی محض به افراد بی‌گناهی که در عملیات تروریست‌ها به شهادت رسیده‌اند.

نکته جالب و قابل توجهی که محمدجواد لاریجانی، رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه، درباره گزارش اخیر احمد شهید گفته، این است که اول، وسط و آخر این گزارش، انتخابات ایران است. به‌نظر می‌رسد موفقیت ایران در سرکوب فتنه 88 برای استکبار آنقدر سنگین و دردآور بوده که هنوز نتوانسته از آن بگذرد و به احمد شهید مأموریت داده تا در گزارشش به‌شکل پررنگ به آن بپردازد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.