روشنگری اسد علیه غرب

 

بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، در گفت‌وگوی اختصاصی با هفته‌نامه انگلیسی «سندی‌تایمز» با دادن پاسخ‌های دقیق و روشن به پرسش‌های بعضاً نیش‌دار خبرنگار این هفته‌نامه، نشان داد با وجود درگیری‌های نظامی دوساله در این کشور و حمایت گسترده بسیاری از کشورهای غربی و عربی از تروریست‌ها، افزون بر اینکه بر درگیری‌های نظامی، اشراف کامل و دقیق دارد، از مسائل سیاسی و فعالیت‌های تبلیغاتی دشمنان نیز آگاه است و آمادگی لازم برای مواجهه با آن‌ها را هم دارد. وی در مصاحبه مذکور به دو موضوع مهم و تعیین‌کننده پرداخته که به سبب برخورداری از نکات دقیق، پاسخ روشنگرانه به مسائلی است که دستگاه تبلیغات غربی و عربی، آن را وارونه بازتاب داده‌اند. وی با متصف کردن غرب به ریاکاری گفت: «ریاکاری آن‌ها همچنین در صحبت از آزادی بیان از یک سو و حذف کردن شبکه‌های سوریه از روی ماهواره‌های اروپایی (از سوی دیگر) دیده می‌شود و ریاکاری دیگر زمانی است که برای کشته‌شده‌های جنگ در سوریه به‌ظاهر اشک می‌ریزند ولی در عین‌حال، از صدور قطعنامه شورای امنیت برای محکومیت انفجار 21 فوریه دمشق - که در آن 300 سوری غیرنظامی که بسیاری از آن‌ها کودک و زن بودند، کشته و زخمی شدند - جلوگیری می‌کنند. آنچه که فراتر از ریاکاری است، صحبت در مورد حقوق بشر است، در حالی که به افغانستان و عراق و لیبی لشکرکشی می‌کنند، صدها هزار نفر را در جنگ‌هایی نامشروع و غیرقانونی می‌کشند و صحبت از دموکراسی می‌کنند، در حالی که نزدیک‌ترین هم‌پیمانان آن‌ها در خاورمیانه دارای خودکامه‌ترین و دیکتاتوری‌ترین حکومت‌ها هستند که متعلق به قرون وسطی است. این «ریاکاری» است.»

بشار اسد درباره آمار ادعایی و اثبات‌نشده کشته شدن 70 هزار نفر در درگیری‌های سوریه نیز ابراز داشت: «کشورهای غربی پیش از این نیز در اعلام کردن تلفات و قربانیان در کشورهای دیگر، ارقام غیرواقعی را منتشر کرده‌اند تا زمینه دخالت‌های بشردوستانه در آن کشورها را فراهم کنند. مقامات دولت لیبی اعلام کردند که در مورد تعداد کشته‌های جنگ داخلی لیبی پیش از حمله کشورهای غربی به‌شدت اغراق شده بود. در این درگیری‌ها در حدود پنج‌هزار نفر از هر طرف کشته شدند در حالی که این کشورها آن را ده‌ها هزار نفر اعلام می‌کردند.

اما در سوی دیگر، آمریکا و انگلیس که در عراق حضور داشته و دارند، در مورد تلفات دقیق این جنگ و اشغال عراق، آمار درستی ندارند؛ ولی همزمان، آماری دقیق از جنگ داخلی سوریه می‌دهند. این، تناقضی آشکار است. به شما اطمینان می‌دهم که این ارقام صحت ندارد. این، بخشی از حقیقت ساختگی آن‌هاست تا زمینه را برای مداخله نظامی تحت عنوان دخالت بشردوستانه فراهم کنند.»

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.