گزاره های معرفتی-سیاسی درسیرۀ حضرت فاطمه زهرا(س)

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز: علی اکبر صیدی، تحلیل گر مسایل سیاسی و کارشناس علوم قرآنی،  طی یاد داشتی  به گزاره های معرفتی درسیرۀ حضرت فاطمه زهرا(س)پرداخته افزودند:  

این بزرگ بانوی جهان اسلام،در دفاع  از اسلام و ولایت و امامت، به‌عنوان مهم‌ترین رکن نظام سیاسی اسلام،از هیچ تلاشی دریغ ننمود تا اینکه در این مسیر به شهادت رسید. به چند مورد اشاره می نماییم:

الف- سیره سیاسی حضرت صدیقۀ طاهره(س)

وقتی اروپا با مهره های سوخته بازی نمی کند!/ جیغ بنفش مسیح علینژاد در سرزمین ژرمن‌ها

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز ؛ امیر حمزه نژاد: چند روزی است که جنجال عدم برگزاری جلسه مسیح علینژاد با یکی از مقامات آلمانی فضای مجازی را پر کرده است. بخصوص مسیح علینژاد که مثل مرغ پرکنده این روزها خود به زمین و زمان می زند و سعی دارد عصبانیتش را از این ماجرا ابراز دارد. اما به نظر می رسد علینژاد بیشتر از اینکه از عدم برگزاری این جلسه و عدم همراهی آلمانی ها عصبانی باشند نگران کم رنگ شدن خود در میان مقامات غربی و تبدیل شدن به یک مهره سوخته است.

تغییر در تیم اقتصادی دولت کذب است

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از تسنیم :  سپهر خلجی رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت در حاشیه جلسه امروز، چهارشنبه، هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره انتشار شایعاتی از تغییر در تیم اقتصادی دولت، اظهار کرد: اتفاقات خوبی در اقتصاد رقم خورده و رشد اقتصادی افزایش یافته است، کاهش بیکاری را داشتیم، کنترل و کاهش حجم نقدینگی را تجربه کردیم که همه محصول تلاش‌های تیم اقتصادی دولت است.

 

وی تصریح کرد: شاید برخی چندان دوست ندارند این اتفاقات رخ دهد و شایعاتی می‌سازند اما قرار نیست تغییری در تیم اقتصادی دولت ایجاد شود.

انتهای پیام/*

مذمت تحلیل غلط از شرایط نظام اسلامی از نگاه قرآن

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز - علی اکبر صیدی، تحلیل گر مسایل سیاسی و کارشناس ارشد علوم قرآنی،  طی یاد داشتی  به مذمت تحلیل غلط از شرایط نظام اسلامی از نگاه قرآن پرداخت و نوشت: 

طبق آیه 11 و 12سوره فتح،  پیامبر اکرم (ص) گروهی از مردم بادیه را به همراهی در غزوه حدیبیه دعوت نمود .آنان در ظاهر، مشکلات خانوادگی-شغلی را بهانه قرارداده و جواب منفی دادند[1]

یونیسف: مرگ کودکان در غزه اکنون یک واقعیت است

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز

حماسه انتخاب رقم خورد/ نوبت مسئولان رسیده است

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز

«به آن می‌خندم» لطیفه‌هایی سیاسی از دورانی که لطیفه‌گویی جرم بود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هادی نیوز به نقل از تسنیم : «به آن می‌خندم» نوشته میخائیل میلنیچینکو با ترجمه شهرام همت‌زاده از سوی انتشارات نیستان منتشر شد.

این لطیفه‌ها جدای از مضمون طنز و گاه تلخ و انتقادی خود که می‌توان آن را جزئی لاینفک از ساختار طنز اجتماعی به شمار آورد، از این منظر حائز اهمیت به شمار می‌رود که مخاطب آن بداند که در سال‌های بسیاری از حیات نظام کمونیستی بیان و بازگو کردن لطیفه به ویژه با مضامین انتقاد از ساختار حاکمیت، می‌توانست منجر به تعقیب قضایی و حتی حبس راوی آن شود.

چرایی شرکت در انتخابات وضرورت گزینش اصلح

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز ،علی اکبر صیدی، تحلیل گر مسایل سیاسی ،  طی یاد داشتی  به چرایی شرکت در انتخابات وضرورت  گزینش اصلح پرداخته افزودند:  

به سوال فوق یک جواب کوتاه داریم و یک جواب نسبتا تفصیلی

الف-جواب کوتاه:

شرکت در انتخابات یک وظیفه شرعی و وجوب عینی است
شرکت در انتخابات یک وجوبِ عقلی است
شرکت در انتخابات یک وظیفه ملی است.
شرکت در انتخابات مهمترین سازه قدرت کشور است.
انتخاب اصلح(حضورآگاهانه در پای صندوق)  مبنای عقلی و شرعی دارد

ب- جواب نسبتا تفصیلی

سرلشکر سلامی: ۱۱ اسفند با دشمنان اتمام حجت ‌می‌کنیم/ مردم در انتخابات مشت محکم دیگری به دهان معاندان می‌زنند

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از تسنیم :  از شیراز، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسدارن در مراسم بهره‌برداری از طرح محرومیت‌زدایی سپاه فجر استان فارس با اعلام رمز مبارک‌ «یا صاحب‌الزمان یا صاحب‌الزمان یا صاحب‌الزمان» دستور افتتاح طرح‌های عمرانی و غیرعمرانی را صادر کرد.

در همه محافل ‌نام شیراز برجسته و نوآفرین است

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه، با بیان اینکه شیراز در تکوین شخصیت تاریخی و تمدن‌سازی ایران، یک‌ نام درخشان و جهانی است، اظهار داشت: در همه محافل علمی، فلسفی و ادبی و تمدنی جهان، نام شیراز برجسته و نوآفرین است.

استقبال رسمی اردوغان از رئیسی در کاخ «آق‌سرای»

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوزبه نقل از  تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز چهارشنبه به‌وقت محلی در آغاز سفر خود به ترکیه در محل کاخ ریاست‌جمهوری «آق‌سرای» از سوی «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور این کشور مورد استقبال رسمی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید

رئیسی عازم ترکیه شد/ روابط تهران و آنکارا توسعه می‌یابد

در مراسم استقبال رسمی از رئیسی ابتدا سرود ملی دو کشور نواخته شد و سپس رؤسای جمهور از یگان تشریفات حاضر سان دیدند.

در حین نواخته شدن سرود ملی 21 گلوله توپ به‌مناسبت حضور رئیس جمهور کشورمان و هیئت عالی همراه شلیک شد.

صفحات