رهبران فلسطینی: اتحاد فلسطینی‌ها توطئه‌های دشمن را شکست داد

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی و معاون دبیرکل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین موافقت حماس با توافق آتش‌بس را نتیجه استواری ملت فلسطین دانسته تأکید کردند که اتحاد مقاومت و مردم فلسطین همه توطئه‌های دشمن را شکست داد.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از تسنیم :   بعد از اعلام موافقت جنبش حماس با پیشنهاد میانجی‌های مصری و قطری برای توافق آتش‌بس در غزه، «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی و «جمیل مزهر» معاون دبیرکل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین در گفتگویی تلفنی آخرین تحولات در این زمینه را بررسی کردند.

این رهبران فلسطینی تأکید کردند که موافقت نیروهای مقاومت با این توافق نتیجه استواری افسانه‌ای ملت فلسطین است.

آنها در ادامه تصریح کردند: اتحاد نیروهای مقاومت در میدان و استواری مردم فلسطین، همه نقشه‌های دشمن را نقش بر آب کرد و سنگ‌بنای این حماسه قهرمانانه را تشکیل داد.

زیاد النخاله و جمیل مزهر در ادامه این گفتگوی خود اعلام کردند: همه فلسطینی‌ها در این نبرد برای تقویت استواری و تأمین امکانات مورد نیاز برای بازسازی غزه و امدادرسانی مناسب و مستمر به مردم کنار هم خواهند بود.

شب گذشته هم «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، تلفنی با زیاد النخاله گفت‌وگو و تدابیر مطلوب و لازم برای تضمین اجرای توافقنامه آتش‌بس را بررسی کردند.

هنیه به النخاله تأکید کرد: مقاومت هرگز از خواسته‌های خود در عقب‌نشینی فراگیر و کامل دشمن از غزه، مبادله اسیران، بازسازی و پایان محاصره نوار غزه کوتاه نخواهد آمد.

رئیس دفتر سیاسی حماس و دبیرکل جهاد اسلامی از اتحاد میدانی و سیاسی گروههای مقاومت که وارد نبرد تاریخی در طوفان الاقصی با دشمن شدند، تمجید کردند.

یکی از رهبران جنبش حماس عصر دیروز دوشنبه در گفت‌وگو با الجزیره اعلام کرد که جنبش متبوعش موافقت خود را با طرح پیشنهادی قطر و مصر برای آتش‌بس در غزه اعلام کرده است.

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس نیز تلفنی با شیخ «محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی» نخست وزیر قطر و «عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعات مصر گفتگو کرد و این دو مقام ارشد عربی را در جریان موافقت جنبش حماس با طرح پیشنهادی قطر و مصر برای آتش‌بس در غزه قرار داد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.