تحلیلی از حملات وسیع گردان‌های قسام به اراضی اشغالی

کانال تحلیلی مازیار شکوری نوشت:

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از مشرق :  امروز گردان های قسام حملات وسیعی را به اراضی اشغالی تدارک دیدند. هم زمان حزب الله نیز از اول صبح حملات وسیع تری را در شمال اسرائیل انجام داده است. علاوه بر اینکه این حملات پیامی را به شهرک نشینان اشغالگر مخابره میکند که اسرائیل علی رغم ادعاهای خود هنوز نتوانسته است حماس را نابود و حتی خلع سلاح کند و همچنین حزب الله بر خلاف وعده ای که وزیر جنگ اسرائیل، گالانت داده بود و ضرب الاجل تعیین کرده بود که اگر حزب الله از رود لیتانی عقب ننشیند ، اسرائیل در ۱۵ مارس به لبنان حمله خواهد کرد اما حمله نکرده که هیچ بلکه ارتش اسرائیل آنقدر زبون است که حملات حزب الله شدت و وسعت بیشتری یافته است. اما یک نکته مهم این است که این حملات هم زمان با ورود بلینکن، وزیر خارجه امریکا و سفر دیروز استفان سیجورنی، وزیر خارجه فرانسه به لبنان روی داده اند. بلینکن که برای شرکت در کنفرانس مجمع جهانی اقتصاد به عربستان رفته گفته است مسیر عادی سازی روابط سعودی و اسرائیل به خوبی پیش می رود و اگر عادی سازی شکل بگیرد بزرگترین ضربه را به ایران و حماس خواهد زد. همچنین وزیر خارجه امریکا گفته است پیشنهاد سخاوتمندانه ای برای آتش بس به حماس ارائه شده است (البته منظور این جماعت از سخاوتمندانه همه پدرسوخته بازی است) و حماس باید سریعاً تصمیم گیری کند.
از سوی دیگر وزیر خارجه فرانسه روز گذشته مجدد از حزب الله در بیروت خواسته است تا از حملات به اسرائیل بپرهیزد اما پاسخ حزب الله همان پاسخ دفعات پیشین بوده است. نکته مهم در حملات امروز حماس و حزب الله به اراضی اشغالی را علاوه بر نکات سابق باید در یک نکته جدید ارزیابی کرد و آن دست رد بر سینه استعمارگران غربی زدن و مخابره این پیام به دولت های غربی و ملت های منطقه است که دولت های استعماری غربی نمیتوانند برای ما تکلیف معیین کنند و در آینده اجاز نخواهیم داد که برای منطقه هم تکلیف معیین کنند.
پاسخ های سر بالای حماس و حزب الله در شرایط کنونی بیش از پیش دولت های مزدور منطقه را در اذهان عمومی مردم منطقه بیشتر منفور خواهد کرد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.