توهمات ولیعهد ناکام!

وبگاه ضدانقلابی «خودنویس» با اشاره به جلسه اخیر رضا ربع پهلوی با برخی نمایندگان کنگره آمریکا نوشت: «رضا پهلوی به همراه گروهی از فعالان سیاسی و نمایندگان کنگره، جلسه‌ای پشت درهای بسته داشت.»

 

خودنویس اضافه می‌کند: «جلسه‌ای پشت درهای بسته و با حضور «میهمانان دعوت شده» برای معرفی «شورای ملی» و بحث درباره انتقال دموکراتیک قدرت در ایران، با حضور رضا پهلوی و تعدادی از نمایندگان کنگره، امیرعباس فخرآور و کنت کتزمن برگزار شد. پنل اعضای موقت شورای ملی از جمله رضا پیرزاده، سعید گنجی، نازیلا گلستان، پایان‌بخش این برنامه بود.»

 همکاری ولیعهد ناکام با آمریکا به این مورد ختم نمی‌شود. قبلاً نیز «باب وودوارد» روزنامه‌نگار شهیر آمریکا در اکتبر ۱۹۸۷در کتاب «جنگ‌های سری سیا» از ارتباط وی با سیا پرده برداشت. وی در صفحه ۸۵این کتاب، گفت‌وگویی از «ویلیام کیسی» (رئیس وقت سیا) آورده است که ربع پهلوی در آن از «تهیه طرح سرنگونی [امام] خمینی و جایگزین کردن او با رضا پهلوی» به دستور ریگان سخنگفته است!

گفته می‌شود رضا ربع پهلوی برای معرفی شورای خود، علاوه بر سفر به اروپا، با رسانه‌های غربی نیز گفت‌وگوهای مفصلی ترتیب داده است. بی‌بی‌سی، صدای آمریکا، کانال 1 و اندیشه از جمله شبکه‌های فارسی‌زبان هستند که زمانی برنامه‌های خود را به وی اختصاص دادند تا برای شورای خود تبلیغ کند. ظاهراً این سفر برای دریافت کمک از آمریکا، انجام شده است. با توجه به جلسات جدید وی با پارلمان اروپا و کنگره آمریکا به نظر می‌رسد گروه ربع پهلوی در سطح عمومی و همچنین دریافت کمک‌های مالی نتوانسته  اقبالی داشته باشد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.