اخبار کوتاه

...

شهروندان مصری با برگزاری تظاهرات ضدآمریکایی، ضمن محکوم کردن سیاست‌های مداخله‌جویانه کاخ سفید، تصاویر وزیر امور خارجه آمریکا را هم به آتش کشیدند. از سوی دیگر جریان استقلال مصر با صدور بیانیه‌ای با اشاره به اظهارات جان کری، وزیر خارجه آمریکا، درباره مصر، آن را دخالت آشکار در امور مصر توصیف کرد.

* «مریم رجوی» همسر سرکرده منافقین، از سازمان ملل خواست امنیت اعضای این گروهک در عراق را تضمین کند. به گفته او اکنون «تنها راه» این است که این اعضا همگی از عراق به ایالات متحده انتقال داده شوند. وی که در جلسه فعالان مدافع حقوق بشر در مقر سازمان ملل در شهر ژنو سوئیس سخن می‌گفت، از سازمان ملل انتقاد کرد که از انجام وظیفه خود در قبال اعضای گروه او ناتوان بوده است!

* «حسن روحانی» دیدارهایی با برخی شخصیت‌های اصلاح‌طلب داشته تا حمایت آنان را برای نامزدی خود جلب کند. پس از آن، اصلاح‌طلبان جلسه‌ای برای بررسی پیشنهاد روحانی برگزار کردند که این جمع‌بندی به دست آمد: «جبهه اصلاحات به سه دلیل عمده از نامزدی حسن روحانی حمایت نخواهد کرد: 1- موضع روحانی درباره جریان اصلاحات هیچ‌گاه شفاف نبوده و نیست. 2- حسن روحانی عضو جامعه روحانیت و وابسته به طیف اصول‌گرایان است. بنابراین این جبهه نمی‌تواند از کاندیدایی که در تشکل‌های اصول‌گرایی عضویت دارد، حمایت کند. 3- وی جاذبه و ادبیات لازم را برای جلب آرای مردم ندارد.»

* ابراهیم یزدی، عضو گروهک ملی مذهبی، به‌تازگی در جلسه‌ای بار دیگر، از نامزدی هاشمی رفسنجانی برای انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم دفاع کرده و گفته است: هاشمی می‌تواند از فیلتر شورای نگهبان عبور کند و باعث اجماع اصلاح‌طلبان شود.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.