اخبار کوتاه

...

* بسیاری از فعالان شناخته شده ضدجنگ، بیانیه‌ای را امضا کرده‌اند که خواستار لغو تحريم‌هاي اقتصادي و خاتمه دادن به تهديدات نظامي عليه ايران شده است. اين بيانيه كه متن آن از سوی كمپين «همبستگی با ایران» تهیه شده است، از سوی «مركز اقدام بين‌الملل» و بسیاری از فعالان سرشناس ضدجنگ امضا شده است.
این گروه بین‌المللی در این بیانیه نوشته است: «از تمام فعالان جنبش جهانی صلح تقاضا می‌کنیم که این طومار را امضا کنند و خواستار آن شوند كه همه تحریم‌ها علیه ایران را فوراً لغو کنید و تهدیدات جنگی علیه ایران را متوقف کنید و حق مردم ایران برای تولید انرژی هسته‌ای با اهداف صلح‌آمیز را به رسمیت بشناسید.»
 

*براساس اخبار دریافتی، کمیته مشترکی از فتنه و انحراف در تلاش هستند تا آرامش کشور را قبل از انتخابات برهم زند تا دولت به پایان دوره خود نرسد و فضا بحرانی شود. گفتنی است هدف‌گیری اصلی این کمیته، نقض رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است.
 

*براساس اخبار رسیده، به‌تازگی در تظاهرات‌هایی در منطقه «پورت سعید» مصر افرادی با شعارهایی خاص، خواستار استقلال این منطقه از مصر شدند، گفته می‌شود این افراد پرچم‌هایی را به‌عنوان پرچم منطقه پورت سعید در تظاهرات خود حمل می‌کردند و در دست‌نوشته‌هایی، خواستار ایجاد نیروی نظامی مستقل شده‌اند.
 

* هفته‌نامه فلسطینی «المنار» به نقل از گزارش‌های منتشره در رژیم صهیونیستی در خصوص ترور شهید «حسن شاطری» - مسئول بازسازی جنوب لبنان - که در سوریه هدف حمله تروریستی قرار گرفت و به شهادت رسید، نوشت: «این شهید، تحت تعقیب یک تیم ویژه تروریستی بود که این تیم به همین منظور یعنی با هدف ترور این مقام ایرانی به خاک سوریه اعزام شده بود و بنابر این گزارش‌ها، پس از انجام اقدام شوم خود با حمایت و پشتیبانی عناصر جاسوسی قطر و ترکیه از خاک سوریه خارج شدند.»    

 
 * شهردار شهر رامهرمز و يک عضو شوراي اين شهر از سوی مأموران امنيتي بازداشت شدند. بنا به اعلام يک منبع آگاه، علاوه بر شهردار و يک عضو شورا، تعدادي از پرسنل شهرداري این شهر نيز دستگير شدند.گفته می‌شود دستگیری اين افراد به اتهام تباني در اختلاس و همچنين اختلاس بوده است. نبود سازوکار جدی(مانند شورای نگهبان)در تأیید صلاحیت نامزدهای شرکت‌کننده در انتخابات شوراها سبب ورود برخی افراد مسئله‌دار در شوراها و وقوع چنین مسائلی می‌شود که هر از گاهی در شوراهای کشور شاهد هستیم.
 

* در پی شایعه‌ برخی رسانه‌های لبنانی و عربی منطقه درباره وضعیت سلامتی سیدحسن نصرالله، دفتر رسانه‌ای حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای، شایعه‌های منتشر شده از سوی این رسانه‌ها درباره سلامتی سیدحسن نصرالله و سفر ایشان به تهران را تکذیب کرد. در این بیانیه تأکید شده که این شایعه‌ها کاملاً بی‌اساس است و سیدحسن نصرالله در سلامتی کامل و در لبنان به سر می‌برد و به هیچ کشوری نیز سفر نکرده است.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.