اخبار کوتاه

...

 

* منابع آگاه، از اختصاص کمک‌های مالی برخی شخصیت‌های وهابی و سلفی خارج از عراق برای تظاهرات‌کنندگان عراقی در استان‌های سنی‌نشین با هدف توطئه‌ براندازی «نوری المالکی» نخست‌وزیر این کشور پرده برداشتند. در این خبر آمده است که این شخصیت‌های وهابی ماهیانه 20 میلیون دلار برای تأمین غذا و فراهم شدن وسایل نقلیه و دیگر نیازهای تظاهرات‌کنندگانی که علیه «نوری المالکی» دست به اعتراض زده‌اند، هزینه می‌کنند.

* وزارت امور خارجه آمريكا مي‌گويد در راستاي طرح محكوم كردن اقدام كره‌شمالي در انجام يك آزمايش اتمي، جان كري، وزير امورخارجه اين كشور، تماس‌هاي تلفني بسياري باكشورهاي متحد و نزديك به واشنگتن داشته است. رسانه‌هاي آمريكايي با اشاره به تلفن‌هاي شخصي جان‌كري به همتايان خود در اروپا و آسيا نوشتند: تماس وزير خارجه جديد آمريكا با همتاي روسي خود، بدون پاسخ ماند و لاوروف به اولين تماس تلفني رسمي كري پاسخ نداد.

* گفته می‌شود، حلقه انحرافي تلاش دارد تا در صورتي كه نامزدهايش نتوانند صلاحيت‌هاي مورد نظر قانوني را كسب کنند، از دريچه انتخابات ميان‌دوره‌اي مجلس شوراي اسلامي و انتخابات چهارم شوراها، راهي براي ماندن در قدرت بيابد. در جريان برگزاري انتخابات مجلس نهم، به دليل تخلفات عديده برخي نامزدهاي وابسته به حلقه انحراف، اعم از خريد رأي، ايجاد اختلال در روند نظارت، ايجاد تنش و آشوب در برگزاري انتخابات و...، شوراي نگهبان انتخابات درحوزه‌هاي انتخابيه«تنکابن، رامسر، عباس‌آباد» و «دماوند و فیروزکوه» را باطلاعلام كرد.

* «جان‌کری» در اولین روزهای مسئولیت وزارت‌خارجه آمریکا، در گافی آشکار از تلاش‌های دیپلمات‌های آمریکایی در کشور «قرزاقستان»(!) قدردانی کرد.به گزارش پایگاه «بیزینس اینسایدر»، «جان‌کری» هفته گذشته با اختراع واژه «قرزاقستان» سمت جدید خود را با گاف آغاز کرده است. وی در صحبت‌های خود از تلاش‌های دیپلمات‌های آمریکایی برای استقرار مؤسسات دموکراتیک در کشوری که اصلاً وجود خارجی ندارد، تقدیر کرد!

* وكیل مدافع «فائزه هاشمی» از پایان یافتن دوران محكومیت شش ماهه موكلش در اواخر اسفند سال جاری و آزادی وی خبر داد. «غلامعلی ریاحی» در ادامه با اشاره به تشكیل پرونده‌ای جدید برای فائزه هاشمی گفت: این پرونده با موضوع اخلال در نظم زندان علیه ایشان تشكیل شده است كه فعلاً در مرحله رسیدگی قرار نگرفته است. ریاحی که همچنین وكیل متهم ردیف اول فساد بزرگ مالی- که به‌تازگی حکم اعدامش صادر شده- نیز هست، درباره این حکم هم گفت: در این پرونده نیز به‌عنوان وكیل متهم، اعتراضم را نسبت به حكم اعدام صادره در روز 5 اسفند به دادستانی كل كشور ارائه داده‌ام.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.