اخبار کوتاه

...

 

* وزیر کشور اسپانیا اعلام کرد پلیس این کشور سه نفر را به اتهام جاسوسی برای دولت ایران بازداشت کرده است.

این دستگیری‌ها که زمان آن مشخص نشده، در دو شهر «مادرید» و «توره لاوگا» در شمال اسپانیا رخ داده است. گفته می‌شود یکی از دستگیرشدگان از کارکنان سفارت ایران در مادرید است. هنوز ملیت این افراد مشخص نیست و معلوم نشده اتهام فردی که گفته می‌شود کارمند سفارت ایران در مادرید بوده، چه بوده است و اینکه آیا او جزء کادر دیپلماتیک سفارت ایران بوده، یا یکی از کارمندان عادی آن؟!

* در حالي‌که بر اساس بند «ج» ماده 9 اساسنامه صندوق نوآوري و شکوفايي، تعيين حقوق و مزاياي رئيس هيئت عامل صندوق بر عهده اعضاي هيئت امناي آن، ازجمله رئيس‌جمهور به‌عنوان رئيس اين هيئت گذاشته شده، يک نهاد نظارتي با ارسال نامه‌اي از دولت خواسته بود که اين بند را به علت مغايرت با فصل دهم قانون مديريت خدمات کشوري حذف کند؛ اما يک مقام ارشد دولتي با ارسال ابلاغيه‌اي به دستگاه‌هاي اجرايي اعلام کرده که اين مغايرت، با اضافه شدن «با رعايت قوانين» به اساس‌نامه حل شد!

* حبیب‌الله پیمان امضای خود را در بیانیه شش تن از اعضای ملی-مذهبی‌ها تکذیب کرد. در این بیانیه مباحثی درباره انتخابات آزاد، لزوم تعلیق غنی‌سازی و مذاکره با آمریکا مطرح شده بود. پیمان اعلام کرد من به‌صورت مشروط و با حذف برخی محورها حاضر به امضای این بیانیه شده بودم؛ اما تهیه‌کنندگان بدون گرفتن امضا، نام مرا ذیل این بیانیه آورده‌اند.

* پس از افشاگری‌های صورت گرفته درباره «انتخابات آزاد» به‌عنوان کلیدواژه آشوب و اغتشاش انتخابات سال آینده و لو رفتن راهبرد دشمنان و ضدانقلاب برای به چالش کشیدن حضور حداکثری مردم در انتخابات، یکی از نظریه‌پرداز‌های گروهک ملی مذهبی با انتشار مطلبی در این سایت از تغییر مرموزانه این راهبرد سخن به میان آورده است. وی به پیاده‌نظام فتنه در داخل کشور توصیه می‌کند تا شعار فضای باز و برگزاری انتخابات رقابتی و سالم را جایگزین انتخابات آزاد کنند!

* اتاق فکر انتخاباتی اصلاح‌طلبان هر دو هفته یکبار با حضور چهره‌های شاخص اصلاحات از مجمع روحانیون مبارز، احزاب منحل‌شده مشارکت و سازمان مجاهدین، کارگزاران و شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به دعوت خاتمی برگزار می‌شود. در آخرین جلسه این اتاق فکر که با حضور محمد خاتمی، غلامحسین کرباسچی، عبدالله نوری، محمدرضا خاتمی، مجید انصاری، محمدعلی نجفی، اسحاق جهانگیری، نجفقلی حبیبی و... برگزار شد، راهبرد «کاندیدای حداکثری و انتظارات حداقلی» برای حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات تعیین شد!

* به‌تازگیهمایشی با نام وحدت جوانان در بندر شهید رجایی استان هرمزگان برگزار شده است که گفته می‌شود هزینه آن، قریب به پنجاه ملیارد ریال بر آورد شده است، گفتنی است که شعار این همایش، «زنده‌باد بهار» بوده است. قبلاً اخباری منتشر شده بود که حلقه انحرافی در پی برگزاری چنین همایش‌هایی است.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.