ساخت بزرگ‌ترین پایگاه شنود اطلاعاتی

به‌تازگی وبگاه اینترنتی وزارت اطلاعات در گزارشی به بررسی ساخت بزرگ‌ترین پایگاه شنود اطلاعات آمریکا در صحرای آفریقا پرداخته است.

 

به گزارش این پایگاه اینترنتی، آژانس امنیت ملی آمریکا برای شنود همه ارتباطات الکترونیکی سراسری در حال ساخت مرکزی مخفی در ایالت یوتا است که بزرگ‏ترین مرکز از نوع خود به‌شمار می‌رود. این مرکز که هزینه ساخت آن 2 میلیارد دلار خواهد بود، برای ردیابی و ثبت ارتباطات الکترونیکی احداث می‌شود. گفته می‏شود این مرکز، پنهانی‌ترین و پیچیده‌ترین مرکز خواهد بود و حتی ارتباطات الکترونیکی را که از اینترنت صورت می‏گیرد نیز دنبال خواهد کرد.
  گفته می‌شود وزارت امنیت سرزمینی آمریکا، کار مشاوره فنی ساخت این مرکز را برعهده دارد. این مرکز قرار است بخشی از اهداف اداره اطلاعات آژانس امنیت ملی آمریکا را محقق کند.
درباره هدف از راه‌اندازی مرکز یوتا گفته شده است: این مرکز، با هدف تفسیر، رمزگشایی، تجزیه ‌و تحلیل و ذخیره‌سازی حجم انبوهی از ارتباطات جهان است که از ماهواره‌ها به سطح زمین می‌رسند و از طریق کابل‏های زیرزمینی و زیردریایی شبکه‌های بین‌المللی، خارجی و داخلی انتشار می‌یابند، راه‌اندازی می‌شود. این مرکز 2 میلیارد دلاری باید در سپتامبر 2013 تکمیل شود و فعالیت خود را آغاز کند.
  یکی از مقامات ارشد اطلاعاتی آمریکا که تا همین اواخر در این پروژه حضور داشته، می‌گوید: «اما این مجتمع فراتر از یک مرکز اطلاعات است. مرکز عظیم بلوفدال در یوتا نقش مهم و محرمانه دیگری دارد که تاکنون فاش نگردیده است.»

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.