اخبار کوتاه

...

* منابع بحرینی از انتشار ویروس کشنده در میان زندانیان انقلابی در زندان «جو» خبر می‌دهند. «ریم خلف» وکیل بحرینی در این‌باره گفته است: ویروس منتشرشده در ساختمان شماره 4 زندان «جو» در جنوبی‌ترین نقطه بحرین، سبب بالا رفتن دمای بدن به بیش از چهل درجه همراه با حالت تهوع دائم می‌شود و امکانات درمانی نیز در این محل برای مبتلایان وجود ندارد. وی افزود: ساختمان شماره 4 در زندان جو حدود 550 زندانی دارد که بیشتر آن‌ها را بازداشت‌شدگان سیاسی تشکیل می‌دهند و ویروس کشنده میان آن‌ها جابه‌جا می‌شود.
   *  باوجود پایان مدت سفارت علی‌اصغر شعردوست در شهر دوشنبه تاجیکستان، وی هنوز به کشور بازنگشته است. شعردوست، سابقه نمایندگی مجلس ششم و همراهی با حزب مشارکت را در کارنامه خود دارد. گفته می‌شود وی رابطه خوبی با مشائی دارد.
   *  وزارت فرهنگ و اطلاع‌رسانی رژیم آل‌سعود، کتابی را با محتوای تفکرات ضد شیعی در مقاطع ابتدایی همه مدارس عربستان توزیع کرده است. نویسنده این کتاب «حامد علی عبدالرحمن» و عنوان آن «بدیهیات مسلمان: خطاب به تفکرات شیعی» است و در سال جاری منتشر شده است. نویسنده در این کتاب، شیعیان را تکفیر کرده و آن‌ها را زنگ خطری برای امت مسلمان می‌داند. تحلیل‌گران داخلی عربستانی از آغاز مجدد فعالیت‌های ضد مذهبی رژیم آل‌سعود با هدف برانگیختن اختلافات مذهبی خبر می‌دهند و معتقدند رژیم حاکم بر عربستان در برابر اعتراض‌های روزافزون، علاوه بر گزینه امنیتی، به تفرقه‌افکنی میان گرایش‌های طائفه‌ای، منطقه‌ای و قبیله‌ای چشم دوخته است.
   *  برخی نزدیکان هاشمی رفسنجانی با اشاره به احتمال کاندیدا نشدن آیت‌الله مهدوی‌کنی برای ریاست خبرگان، فعالیت‌ها و رایزنی‌های خود را شروع کرده‌اند. ماه گذشته آیت‌الله مهدوی‌کنی عمل جراحی چشم داشته؛ اما هنوز خبری درباره نامزد نشدن وی مخابره نشده است. جلسه مجلس خبرگان نیمه دوم اسفند برگزار می‌شود.
   *  یکی از کاندیداهای احتمالی ریاست‌جمهوری، جلسه‌ای انتخاباتی را با 40 تن از نمایندگان ادوار مجلس برگزار کرده است. نکته قابل تأمل این جلسه آن است که تعداد زیادی از این نمایندگان، به دلیل همراهی با فتنه 88 و مشکلات مالی و اخلاقی، از سوی هیئت‌های اجرایی و نظارت رد صلاحیت شده‌اند و امکان ثبت‌نام دوباره برای انتخابات مجلس را پیدا ندارند.
   *  در جلسه انتخاباتی جریان انحرافی این بحث مطرح شده که کاندیدای ما به هر قیمت ممکن باید شعار پنج برابر کردن یارانه را مطرح کند. در این جلسه همچنین مطرح شده که ما به هر طریق ممکن باید هاشمی را وارد صحنه انتخابات کنیم تا بتوانیم خود را به نظام تحمیل کنیم.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.