اخبار کوتاه

حسن روحانی که از دو ماه پیش، فعالیت‌های انتخاباتی خود را آغاز کرده است، به‌تازگی به همراه یارانش به دیدار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رفت.

* آیت‌الله عزیزالله خوشوقت در عربستان به ملکوت اعلی پیوست. آیت‌الله خوشوقت که برای انجام عمره مفرده به سرزمین وحی سفر کرده بود، به دلیل ناراحتی‌های قلبی و ریوی از 17 روز پیش در بیمارستان ملک‌فیصل مکه مکرمه بستری شده بود که صبح امروز به دیدار حق شتافت. پیش از این قرار بود آیت‌الله خوشوقت برای ادامه درمان و معالجات به تهران منتقل شوند که به دلیل ناپایداری وضعیت ایشان و با نظر پزشکان معالج سعودی و هیئت‌ پزشکی ایرانی، این سفر لغو شد. اخبار و تحلیل‌ها درگذشت این عالم ربانی را تسلیت عرض می‌کند.  

* «مور استروفسکی» 20 ساله که به‌عنوان تک‌تیرانداز در ارتش رژیم صهیونیستی مشغول است، به‌تازگی عکسی را در صفحه شخصی خود و وبگاه «اینستارگرام» منتشر کرده بود که در آن، سر یک کودک فلسطینی نشانه گرفته شده بود. انتشار این عکس موجب اعتراض‌های گسترده شد که وی مجبور شد آن را حذف و صفحه خود را مسدود کند.

* گروهي ناشناس، كاريكاتور و پلاكاردهايي علیه ملك عبدالله بن عبدالعزير، پادشاه عربستان، در مناطق مختلف لبنان منتشر كردند. در اين تصاوير كه روي پل «جل الديب» و در گذرگاه‌هاي منطقه «الجديده»، «الزلقا»، «جل الديب» و «الفتار» منتشر شده، كاريكاتور پادشاه عربستان درحالي كه خنجري خونين در دست دارد، به تصوير كشيده شده است.

* حسن روحانی که از دو ماه پیش، فعالیت‌های انتخاباتی خود را آغاز کرده است، به‌تازگی به همراه یارانش به دیدار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رفت. این روزها ستاد مرکزی حسن روحانی در خیابان پاسداران به‌شدت فعال است و چهره‌هایی همانند نوبخت، نعمت‌زاده، ترکان، یونسی و محمدخان در آن حضور دارند. بر اساس اطلاعات دریافتی، نعمت‌زاده به‌عنوان رئیس ستاد انتخاباتی حسن روحانی فعالیت دارد.

* تصاویری از کفش‌های زنانه‌ای که در کف آن‌ها، عبارات توهین‌آمیزی به اسلام درج شده، در اینترنت منتشر شده است. این کفش‌ها در «طابا» واقع در مرز مصر و فلسطین با قیمت پایین به‌فروش می‌رسد.

*«استفان لندمن» تحلیل‌‌گر آمریکایی در «فورث مدیا» ‎نوشت: اوباما از زمانی که رئیس‌جمهور آمریکا شده، کشور را به سوی یک استبداد تمام‌عیار هدایت کرده است. او به اجرای قوانین حکومت پلیسی دولت جورج بوش می‎پردازد و قوانین جدیدی را نیز به آن اضافه کرده است. او همانند یک دیکتاتور توخالی بر کشور حکمرانی می‌کند. اوباما آزادی بیان، مخالفت‎ها، افشاگری‎ها و سایر آزادی‎های مدنی را سرکوب می‎کند و در واقع، اختیاراتی دیکتاتوروار را غصب کرده است. به‌تازگی دادستان کل آمریکا، «اریک هولدر»، گفته بود. آمریکا از حق قانونی به منظور اجرای عملیات‎های فراقانونی برخوردار است. از دیدگاه وی، واشنگتن می‎تواند شهروندان آمریکایی وابسته به القاعده را که امکان دستگیری آن‎ها وجود ندارد، از بین ببرد!

* یک منبع نزدیک به مفتی تکفیری عراق، طه الدلیمی، از تشکیل قریب‌الوقع مجلسی سیاسی از سنی‌های افراطی با هدف تحقق طرح تقسیم این کشور خبر داد! این منبع افزود: پس از تشکیل این مجلس، یک گروهک نظامی تحت‌عنوان «جیش ذوالنورین» که فرماندهان آن را رهبران تمام گروه‌های مخالف سنی در عراق تشکیل می‌دهند، به عنوان بازوی این مجلس سازماندهی خواهد شد که علیه دولت قانونی مالکی خواهد شورید تا بحران سوریه را در عراق اجرا کند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.