اخبار کوتاه

...

 

* بر اساس گزارش‌های رسیده، با افزایش حجم اعترضات مردمی در عربستان، رژیم آل‌سعود نیروها و تجهیزات نظامی خود را به‌صورت گسترده وارد منطقه قطیف در شرق کشور کرد. این نیروها شامل زره‌پوش‌های گارد آل‌سعود و اداره امنیت عمومی و نیروهای وضعیت فوق‌العاده این کشور هستند. گفتنی است این نیروها در جزیره تاروت و منطقه عوامیه و قطیف تجمع کرده‌اند. «عبدالعزیز خوجه» وزیر فرهنگ و اطلاع‌رسانی عربستان، به‌تازگی در اظهاراتی گفته است: آل‌سعود دیگر توان مقابله با موج بیداری در این کشور را ندارد!

* خبرنگاران بنگاه خبرپراکنی بی‌بی‌سی در اعتراض به اخراج‌های گسترده این بنگاه که به‌خاطر طرح‌های ریاضت اقتصادی دولت انگلیس انجام می‌گیرد، به اعتصاب 24 ساعته دست زدند. انتظار می‌رود در پی این اعتصاب، برنامه‌های این شبکه با اختلال مواجه شود. گفتنی است این اعتصاب در شرایطی صورت می‌پذیرد که دولت انگلیس بودجه سال جاری بخش فارسی این بنگاه خبرپراکنی را افزایش داده است!

* پس از سخنان رهبر معظم انقلاب و بیانات ایشان درباره اینکه فعلاً نصیحت می‌کنم، موج جدیدی از وبلاگ‌ها در فضای مجازی باعنوان «فعلاً نصحیت می‌کنم» شکل گرفته است. گفتنی است این وبلاگ‌ها به منظور طرح مطالبه مردم از مسئولان برای وحدت بیشتر و پیروی از رهنمود‌های مقام معظم رهبری راه‌اندازی شده است.

* «سرگئي لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه، به‌تازگی در گفت‌وگو با شبكه «اي‌آردي» آلمان با رد ادعای غربی‌ها علیه ایران، اظهار داشت: در ايران نظام انتخاباتي وجود دارد آن هم رقابت انتخاباتي واقعي كه نمي‌توان آن را منكر شد.

* برخی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های روسیه به‌تازگی اعلام کردند که ظاهراً وزیر بهداشت این کشور قرار بوده سفری به تهران داشته باشد و در این سفر با خانم وحید دستجردی، وزیر بهداشت سابق کشورمان، دیدار کند؛ اما پس از برکناری خانم دستجردی، برنامه وزیر بهداشت روسیه هم تغییر کرده و وی از سفر به ایران منصرف شده است.

* شبکه ماهواره‌ای «الشرقیه» که با پول شیخ‌نشینان وهابی حوزه خلیج‌فارس ارتزاق می‌کند، به‌تازگی با هدف جوسازی رسانه‌ای علیه دولت «نوری مالکی» نخست‌وزیر عراق، تصویر دختر جوانی را نشان داد و مدعی شد که نیروهای پلیس وابسته به دولت عراق، او را مورد تجاوز قرار داده‌اند(!) گفتنی است این نوع جنگ روانی از فتنه 88 در ایران به‌صورت گسترده باب شده و رسانه‌های غربی و عربی بارها از این شیوه علیه دولت سوریه و به‌تازگی نیز علیه عراق استفاده کرده و می‌کنند.

* هیئیتی از نمایندگان کنگره آمریکا در هتلی در پاریس با مریم رجوی دیدار کردند. این دیدار که اولین دیدار رسمی یک هیئت آمریکایی با سرکرده منافقین از زمانی است که آمریکا این سازمان جنایتکار را از لیست سازمان های تروریستی خود حذف کرده است، «دن رورابشر» رئیس کمیته اروپا و اوراسیا در کنگره آمریکا، ریاست هیئت آمریکایی در دیدار با رجوی را به‌عهده داشت. به‌تازگی تعدادی از نمایندگان کنگره از اوباما خواسته‌اند به جای گفت‌وگو با دولت ایران، با منافقین گفت‌وگو کند!

* پس از قرار گرفتن نام «این یک فیلم نیست» جعفر پناهی، فتنه‌گر فراری، در لیست نامزدهای اولیه بخش مستند جایزه اسکار ۲۰۱۳، این‌بار وی به‌عنوان یکی از برگزیدگان شصت‌وسومین دوره جشنواره فیلم برلین انتخاب شد! فیلم دیگر پناهی، باوجود ساختار سخیف و سطح پایین آن، جایزه بهترین فیلمنامه را به سازنده آن اختصاص داد. با مراجعه به لیست نامزدها و برگزیدگان جشنواره‌های وابسته غربی می‌توان به نتیجه قابل تأملی رسید؛ اینکه در اغلب این جشنواره‌ها و جایزه‌ها، اسامی فیلم‌ها و فیلمسازان تقریباً یکسانی دیده می‌شود که عموماً هم مبلغ دیدگاه غرب و مخالف کشورهایشان هستند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.