اخبار کوتاه

...

 

* «طارق ابوحذیفه‌ الشمالی» سخنگوی گروه تروریستی ارتش آزاد، اعلام کرد: ما نیمی از نیروهای خود را برای مبارزه با رهبری شیعه به عراق اعزام کرده‌ایم، زیرا آن‌ها سنی‌ها را مورد ظلم و ستم قرار می‌دهند! الشمالی افزود: برخی از تروریست‌های ارتش آزاد از مقر مرکزی در عربستان سعودی برای رفتن به عراق و کمک به مخالفان دولت عراق در الانبار دستور مستقیم دریافت کردند و از طریق اربیل وارد خاک عراق شدند. وی همچنین فاش کرد: ما دستور مستقیم کشتار شیعیان و اخراج آن‌ها از عراق را داریم، به‌خصوص پیروان جبهه صدر و حکیم که اکثریت شیعیان عراق را تشکیل می‌دهند.

* نشريه بلومبرگ آلمان در یادداشتی با اشاره به پیشرفت‌های ایران در عرصه‌های مختلف باوجود تحریم‌ها نوشت: باوجود اينکه تحريم‌ها دسترسي ايران به مواد خام مانند آلومينيوم و فولاد مارايجينگ را محدود کرده؛ اما باعث شده‌ که تهران «راه‌حل‌هاي خود را براي نو‌آوري‌هاي بعدي در زمينه فناوري» پيدا کند. ايران از نظر فناوري پيشرفته‌ترين کشور خاورميانه است.

* به‌تازگی یکی از اعضای تشکیلات موسوم  به سازمان حقوق بشر احواز به نام  «علی.ک» که در انگلیس به ادعای خودش مشغول فعالیت حقوق بشری(!) است، بیانیه‌ای اعتراضی صادر کرده و در آن به ضدانقلاب و دیگر فعالان حقوق بشر به‌ویژه شیرین عبادی تاخته که چرا برای فعالیت‌های حقوق بشری تبعیض قائل می‌شوند؟

* بنگاه خبرپراکنی بی‌بی‌سی در یادداشتی نوشت که از جنبش سبز (فتنه) دیگر چیزی باقی نمانده است. این یادداشت با اظهار ناراحتی از گذشت دو سال از آخرین حضور خیابانی فتنه‌گران، آن را نشانه زوال فتنه سبز دانست و از سخنان بعضی اصلاح‌طلبان برای مرزبندی با این جنبش، ابراز نارضایتی کرد.

* «غيث عبدالاحد» خبرنگار عراقي كه در ماه‌های گذشته بین گروه‌های مسلح و تروریستی در سوریه به گشت‌وگذار پرداخته، در گزارشی فاش کرد، تشکیل یک «گردان نظامی» در سوریه کار بسیار ساده‌ای است که تنها برای آغاز، به یک نیرو و ۳ تا ۴ هزار دلار سرمایه نیاز دارد.وی افزود: عناصر شبه‌نظامی نیروهایشان را از میان جوانان بیکار داخلی یا عناصر خارجی جذب می‌کنند و معمولاً از سوی کشورهای خارجی تأمین تسلیحاتی و مالی می‌شوند.

* بر اساس آمار وزارت دفاع بریتانیا، حدود ۴۵۰ هلی‌کوپتر و هواپیمای بدون سرنشین ارتش بریتانیا در طول پنج سال گذشته در عراق و افغانستان، به علت خرابی، سقوط یا گم شدن، از بین رفته‌اند(!) بیشترین آمار تلفات این هواپیماها مربوط به مدل «دزرت هاوک ۳» بوده است. * بر اساس اخبار موثق، یکی از دلایل اصلی استعفای پاپ، تن ندادن به فشارها و خواسته‎های صهیونیست‎ها بوده است. صهیونیست‌ها از وی خواسته بودند علیه اسلام موضع‌گیری کند که وی نپذیرفت. گفتنی است پس از شش قرن، این نخستین بار است که یک پاپ از مقام خود استعفا می‌کند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.