حجت الاسلام تویسرکانی نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین:

در نظام دینی اسلام چرخه کمال انسان سه مرحله است

در نظام دینی اسلام برای رسیدن به چرخه کمال بایستی سه مرحله و آزمون ( بصیرت ، صداقت و استقامت ) را طی نمود.

 

ایشان با یادآوری حوادث دوران امام حسن مجتبی (ع) و امام حسین (ع) اهمیت و دشواری آزمون بصیرت ،  خاطرنشان کردند: شیعیان در دوران امام حسن (ع) آزمون بصیرت و دوران امام حسین (ع) آزمون استقامت و صبر را تجربه کردند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین یادآور شدند : امروز ما در دوران آزمون بصیرت به سر می بریم ، اگر الزامات ، ارکان و آسیب شناسی دوران بصیرت را طی نکرده باشیم در این آزمون موفق نخواهیم شد.

حجت الاسلام تویسرکانی با اشاره به بیانات روز29/11/91 حضرت امام خامنه ای در دیدار با مردم تبریز تصریح کردند : فرمایشات معظم له چند نکته داشت :

نکته اول :اختلافات ، دعواها و جنجالهای میان روسای قوا موضوع فرعی است ، چرا که موضوع اصلی آمریکاست  . دشمن اصلی ، ام الفساد ، ریشه همه مشکلات و بدبختی ها ی امروز جامعه  زیر سر امریکا است . بنابراین  بصیرت اقتضاء می کند موضوعات اصلی را فرعی و موضوعات فرعی را اصلی نکنیم.

نکته دوم :راهبرد نظام اسلامی وحدت است . وقتی ما قائل به وحدت ادیان ،‌مذاهب و فرق و ... هستیم  به طریق اولی نبایستی میان مسولین و روسای قوا اختلاف باشد . باید راهبرد وحدت را حفظ کرد .

نکته سوم :با توجه به این که مخاطب بیانات حضرت امام خامنه ای روسای قوا بودند.  ممکن است در روزهای آتی چند گونه موضع گیری ( استغفار ، استمرار ، استعفا  ، سکوت و بی اعتنایی ) از سوی آنان صورت پذیرد .

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین در پایان اظهار داشتند: بهترین موضع گیری عذر خواهی از ملت و استغفا ر است . چرا که با دامن زدن به اختلافات موجب خوشحالی دشمنان این ملت ، نظام اسلامی  و آرمانهای بلند حضرت امام خمینی  "ره" شدند. 

ایشان بدترین موضع گیریها را استمرار روش های گذشته از سوی روسای قوا عنوان کردند و تصریح نمودند که دو روش سکوت  و بی اعتنایی نیز به دلیل عدم سازگاری با ولایت مداری ، زشت ترین موضع گیری ها است .

حجت الاسلام تویسرکانی در پایان  از اختلاف و تفرقه به عنوان عذاب الهی  یاد کردند و افزودند : در شرایطی که دشمنان انقلاب  همانند گرگ های گرسنه برای دریدن این ملت  دندان های خود را تیز کرده اند . بایستی  مسئولین  به خصوص روسای قوا  با تمسک به بیانات گهر بار حضرت آقا با وحدت و همدلی از پیچ پر خطری که انقلاب  در آن قرار گرفته است به سلامت عبور نماییم  .

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.