اخبار کوتاه

...

 

* مرکزی به نام «مؤسسه مطالعاتی سیاسی اقتصادی پرسش» راه‌اندازی شده که عناصری چون مصطفی ملکیان، محمود سریع‌القلم، محمدرضا تاجیک، داود فیرحی، مراد فرهادپور، خشایار دیهیمی و جواد طباطبایی در آن تدریس می‌کنند. گفته می‌شود این مؤسسه وظیفه تربیت کادر فکری برای جریان اصلاحات را به‌عهده دارد. برخی مقالاتی را که این روزها در نشریات جریان تجدیدنظرطلب منتشر می‌شود، این مؤسسه تهیه و تدوین کرده است.

* سایت دویچه‌وله آلمان نوشت: «شیرین عبادی حمله به اعضای مجاهدین (منافقین) در کمپ لیبرتی عراق را محکوم کرد.» این سایت در ادامه به نقل از وب‌سایت «کانون مدافعان حقوق بشر» که عبادی یکی از بنیان‌گذاران آن است، با اعلام این خبر به نقل از وی نوشت: «اقدامات یک سازمان در گذشته نمی‌تواند مجوز یورش به پناه‌جویان غیرمسلح باشد.»! این در حالی است که بسیاری از پدران و مادران داغدار جنایات منافقین، خواستار بازگرداندن و محاکمه و مجازات آنان هستند، این عجوزه فتنه‌گر از حامیان تابلودار بهائیان و سلطنت‌طلب‌ها و منافقین است.   

* هاشمی رفسنجانی در جلسه‌ای، با نامزدی محمد خاتمی مخالفت کرده و گفته است: «من به اصلاح‌طلبان اعتماد ندارم. اگر خاتمی بیاید، یعنی تکرار سال‌های گذشته و ظهور جریان‌هایی چون حزب]منحله[مشارکت که برای کشور معضل درست می‌کنند. بازگشت افراطیون به قدرت نه به سود مردم است و نه نظام.»

* بر اساس اطلاعات موثق، حلقه انحرافی قصد دارد از اواسط اسفندماه همايش‌هايی را تحت عنوان همایش ایرانیان خارج از کشور، در كشورهاي تركيه، امارات، سوئد، هلند، چين، تركيه و آلمان با اهداف انتخاباتی آغاز کند و به‌صورت سريالي ادامه دهد. گفتنی است براي برگزاري هريك از اين جلسات، به‌صورت ميانگين ۵۰ هزار يورو هزينه در نظر گرفته شده است.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.