اخبار کوتاه

...

 

* سازمان دیده‌بان حقوق‌بشر طی تحقیقی، نتایج مربوط به شکنجه‌های«بسام معراج»، یکی از شکنجه‌گران زندان‌های بحرین را علیه زندانیان در بند رژیم آل‌خلیفه منتشر کرد.

همچنین سازمان حقوق‌بشر بحرین در یک فیلم ویدئویی مستند، اظهارات کسانی را که توسط بسام معراج شکنجه شده بودند، منتشر کرد که بسیار تأثربرانگیز است. این در حالی است که رژیم آل‌خلیفه به جای تحقیق در این موارد، در یک حکم حکومتی در سال 2013 سمت «معراج» را ارتقا داده و وی را به سمت ریاست مبارزه با مفاسد امنیتی، اقتصادی و الکترونیکی در ادارات دولتی بحرین منصوب کرده است. به‌دنبال این اقدام رژیم آل خلیفه، سازمان حقوق‌بشر بحرین نیز اعتراض شدید خود را به این حکم اعلام داشته و خواستار تجدیدنظر فوری درباره این حکم و تحقیق در مورد دیگر عاملان شکنجه در زندان‌های این رژیم شده است.

* «طلال بن‌عبدالله آل‌سعود» شاهزاده سعودی، در سخنانی گستاخانه که در توئیتر منتشر شد، به اسلام و پیامبر اکرم(ص) توهین کرد. این سخنان در حقیقت از ماهیت یهودی آل‌سعود و تلاش آن‌ها برای از بین بردن اسلام ناب پرده برمی‌دارد. طلال‌بن‌عبدالله معتقد است علمایی که از تمدن اسلامی سخن می‌گویند، ملحد و بی‌دین هستند! منشأ تمام عقب‌ماندگی‌ها اسلام است... دین اسلام فقط باعث جهل، نژادپرستی، عقب‌ماندگی و سنگدلی است! اسلام دستاوردی به جز جنگ، خونریزی و غارت ندارد! البته مختصات اسلامی که این شاهزاده سعودی گفته، با اسلام وهابی که این کشور مروج آن است،کاملاً برابر است!

* منابع آگاه از ناپدید شدن «یوسف عفش»، برادر احمد عفش از سرکردگان ارتش به اصطلاح آزاد سوریه، به همراه گروه تروریستی‌اش در منطقه مرزی «قطمه» به هنگام بازگشت از ترکیه خبر می‌دهند. این گروه تروریستی، کالاهای ربوده شده از کارخانه‌های حلب را به ترکیه منتقل می‌کرد که اعضای آن، در منطقه مرزی قطمه ناپدید شدند و ارتش آزاد، مسئولیت این اقدام را متوجه «جبهه یاری» کرده است.

* گروهک تروریستی و ضد کُرد «پژاک» در یکی از آخرین جنایات خود، سه جوان کُرد را به دلیل عدم همکاری با خود، به طرز فجیعی به قتل رساند. این جنایت توسط اعضای این گروهک تروریستی در منطقه شهاب‌الدین، در نزدیکی مرز مشترک ایران و کردستان عراق صورت گرفت و  آنان سه جوان کرد را پس از دستگیری و  بستن دست و پایشان، از کوه به پایین پرت کردند و به قتل رساندند.

* طیفی از حزب کارگزاران سازندگی مأمور رایزنی با اصلاح‌طلبان برای جلب حمایت آنان از کاندیداتوری «حسن روحانی» شده‌اند. پس از تصمیم حزب کارگزاران برای کاندیداتوری حسن روحانی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، بزرگ‌ترین مانع برای موفقیت وی، عدم همراهی سایر اضلاع جریان اصلاحات عنوان شده و تصریح شده است که باید ضمن رایزنی با اصلاح‌طلبان، تأکید شود که نظر هاشمی رفسنجانی برای این دور از انتخابات، حمایت از حسن روحانی است و وی توان جلب آرای مردمی را دارد.

* حلقه انحرافی در نظر دارد چهار اسفندماه، صدها نفر را به بهانه همایشی با عنوان «مهرورزی» به قشم منتقل کند. به نظر می‌رسد این اقدام که در پوشش همایش مشاوران جوان برگزار خواهد شد، دارای اهدافی کاملاً انتخاباتی است. بر اساس اخبار دریافتی، برآورد هزینه انجام شده از سوی مجریان این طرح، هزینه‌کرد بیش از یک میلیون تومان برای هر نفر است. گام بعدی این پروژه، برگزاری همایشی در نیمه دوم اسفند و نوروز 92 با شرکت هزاران نفر در جزیره کیش خواهد بود.

* انفجار قوي يک خودروي بمب‌گذاري شده در گذرگاه مرزي باب‌الهوي در استان ادلب سوريه دست‌کم 12 کشته و بيش از 30 زخمي بر جاي گذاشت که گفته مي‌شود همه کشته و زخمي‌‌‌ها از شورشيان مسلح يا مأموران امنيتي ترک بوده‌اند. گفته مي‌شود هدف اين انفجار در واقع جلسه اعضاي مجلس ملي مخالفان و ارتش آزاد بود؛ اما برخي از اعضاي ارتش آزاد و مأموران اطلاعاتي ترک را هدف قرار داد.        

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.