فرار از قانون با نامه نگاری و جو سازی

 

قانون در هر جامعه ای برای تنظیم روابط و تعیین حدود آن وضع می شود و هرگونه رشد فردی و اجتماعی مستلزم فصل الخطاب دانستن قانون است.بدیهی است زیر سوال بردن عملکرد نهادهای قانونی و مخالفت با رأی آنها زمینه هرج ومرج و سوء استفاده را فراهم می سازد.

 شوراي نگهبان طبق قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران علاوه بر پاسداري از احكام اسلامي و قانون اساسي ، نظارت بر انتخابات و همچنين بررسی و احراز صلاحیت نامزدهای انتخابات را نیز برعهده دارد.

پروژه‌ تشکیک‎آفرینی‎‎در سلامت انتخابات و نظر شورای نگهبان در باره احراز صلاحیت نامزدها یکی از مهم‌ترین راهبردهای جریان معارض انقلاب و نظام اسلامی است که از اوایل انقلاب برای بی‌اعتبار کردن نهادها و مسئولان قانونی کشور مورد توجه بدخواهان بوده و هست.

اکنون در آستانه یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری پس از اعلام نامزدهای احراز صلاحیت شده شاهد تحرکات مختلف هستیم که ازجمله، نامه نگاری به مقام معظم رهبری و فضاسازی روانی برای صدور حکم حکومتی و استفاده از اختیارات مطلقه ولی فقیه به نفع نامزد مورد نظرخویش است.

این در حالی است که همین افراد یا جریان های فکری نزدیک به آنها در مقاطع مختلف زمانی نه تنها اختیارات مطلقه ولی فقیه را مورد تردید قرار داده اند بلکه گاهی با اصل ولایت فقیه نیز به مخالفت پرداخته اند. مروری بر رسانه های نوشتاری و دیجیتالی مرتبط با این جریان ها به روشنی موضوع را اثبات می کند.

ازسوی دیگر نامه نگاری های اخیر به مقام معظم رهبری، با تیترهای زننده و گستاخانه مورد توجه ویژه سایت های اپوزیسیون خارج نشین مانند جرس، روز آنلاین، کلمه، ندای سبز که در عناد مستقیم با جمهوری اسلامی ایران ید طولایی دارند قرار گرفت.

جالب آنکه «پاتریک ونترل»معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم با حمله تند علیه شورای نگهبان گفت: «به‌ نظر می‌رسد که شورای انتصابی نگهبان ایران که نسبت به مردم ایران پاسخگو نیست، صدها کاندیدای بالقوه ریاست جمهوری را بر اساس معیارهای مبهم رد صلاحیت کرده است.»

شناخت خواست دشمن ومخالفت با آن از مسائل مورد تأکید امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبري است.از دیدگاه امام  راحل زمانی که دیدیم دشمن از ما تعریف و تمجید می کند باید بدانیم که در بیراهه هستیم.

رهبرمعظم انقلاب اسلامی نیز فرموده اند:« دشمن، خير انسان را که نمي‏خواهد. دشمن اگر از شما تعريف هم بکند، بايستي نسبت به اين تعريف سوء ظن پيدا کنيد. اگر بدگويي هم بکند، بايد به آن بدگويي‏اش لبخند تمسخر بزنيد. اگر بگويد وضعت خراب است، بايد بداني وضعت خوب است.  اگر بگويد اين راهي که مي‏روي، غلط است، بايد بداني او از اين راه صدمه مي‏بيند. اگر از شما تعريف کند، بايد به خودتان نگاه کنيد و ببينيد چه کار خلافي از شما سر زده که موجب خوشحالي اوست؛ البته اگر تعريف او واقعي باشد و کلکي در کار نباشد. » 2/9/1377

جایگاه شوراى نگهبان در نگاه امام خمینی (ره)

بازخوانی سیره‌ی حضرت امام (رحمت الله علیه) در برخورد با معترضین نسبت به شورای نگهبان در انتخابات، گویای مردود بودن اعتراض ها نسبت به نظرات آن شورا است.

یکی از بهترین نمونه‌های حمایت امام از شوراى نگهبان را مى‌توان در پیام ایشان در تاریخ 25 اردیبهشت 63  مشاهده نمود:

«من به این آقایان هشدار مى‌دهم که تضعیف و توهین به فقهاى شوراى نگهبان امرى خطرناک براى کشور و اسلام است. همیشه انحرافات به تدریج در یک رژیم وارد مى‌شود و در آخر، رژیمى را ساقط مى‌نماید. لازم است همه به طور اکید به مصالح اسلام و مسلمین توجه کنیم و به قوانین، هرچند مخالف نظر و سلیقه‌ی شخصى‌مان باشد، احترام بگذاریم ...»

بعضی افراد تا زمانی که نتیجه بررسی های شورای نگهبان مشخص نبود و احساس می کردند که ممکن است تایید شوند برای اینکه خود را قانون مند جلوه دهند اعلام کردند که ما از قانون تبعیت می کنیم ولی اکنون که نتایج احراز صلاحیت ها مشخص شده دست به نامه نگاری و پادرمیانی خواستن از شخصیت ها می زنند.

بنابر این کسانی که می خواهند از هر طریقی برای اعمال نشدن قانون فشار بیاورند نشان می دهند که به قانون پایبند نیستند.اینها با نامه نگاری و جو سازی قصد دارند نظر شوای نگهبان را زیر سوال ببرند و از راه هزینه کردن رهبری به خواسته های خود برسند تا نامزدهای احراز صلاحیت نشده را با حکم حکومتی به میدان رقابت انتخابات ریاست جمهوری بازگردانند.

البته گاهی اوقات این فشارها از سوی خود کاندیداها نیست بلکه اطرافیان آنها که رویا پردازی می کردند به پست و مقامی می رسند در حال جو سازی هستند.

یکی از مصادیق ديکتاتوري همين است که يک شخص در مقابل قانون مقاومت کند و با استفاده از اهرم هاي مختلف و ايجاد فشار بخواهد خود را به نظر قانون تحميل کند!

تمرد نسبت به قانون سبب تحریک احساسات و هیجان‌سازی کاذب می‌شود که در این میان بدخواهان اسلام وانقلاب اسلامی و ملت ایران بیش ترین سود را می برند.

کلام آخر اینکه شورای نگهبان وابسته به هیچکدام از قوای سه‌گانه نیست و ساز و کار و معیارهای مشخصی برای تایید یا رد صلاحیت داوطلبان دارد و در مجموع، رأی شورای نگهبان از نظر قانون فصل‌الخطاب است که از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری نیز مورد تأکید قرار گرفته است.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.