اخبار کوتاه

...

 

** «مجتبی واحدی» از مشاوران فراری مهدی کروبی، به‌تازگی در مصاحبه با «دویچه‌وله» آلمان گفته است: «آقای کروبی اعتقادی به قانون اساسی فعلی ندارند. آقای کروبی گفتند مردم در فرصت مناسب به ارزش‌های موجود در قانون اساسی ۵۸ برخواهند گشت، نگفتند به قانون اساسی فعلی. ایشان به قانون اساسی فعلی(!) که در آن ولایت مطلقه فقیه وجود دارد، اعتقاد ندارند.» البته واحدی نگفت که افزودن قید مطلقه در زمان حضرت امام بوده است نه زمان فعلی!

** به‌تازگی افرادی چون موسوی لاری، انصاری و یونسی از چهره‌های اصلاح‌طلبان، در نشست‌های محفلی خود درباره انتخابات ریاست‌جمهوری سعی کرده‌اند با استفاده از کلید واژه «افراد معتدل» چهرهایی را در جامعه مطرح کنند. این در حالیست که برخی از این افراد در جلساتشان بارها سخن از عدم حضور و تحریم انتخابات به زبان می‌آوردند.

** گفته می‌شود در ادامه نشست‌های مخفی چهره‌های پشت پرده اصلاح‌طلبان، راهبردهای خاصی در سه محور برای در پیش گرفتن در ایام انتخابات، در دستور کار این جریان قرار گرفته شده است که پیروی از گفتمان و نظریه‌های لیبرالی، توجه و سرمایه‌گذاری جدی برای پیروزی در انتخابات شورا‌های اسلامی شهرها و روستاها و همچنین التهاب‌آفرینی و ایجاد تشنج سیاسی برای از بین بردن آرامش در فضای کشور، از محورهای اصلی این راهبردها بوده است.

** «محمد خاتمی» در دیدار تعدادی از جوانان دانشجو گفته است: «جبهه اصلاحات، اقبالی به حسن روحانی نشان نخواهد داد و وی نمی‌تواند رأی اصلاح‌طلبان را جذب کند. مواضعی که او در کتابش درباره دولت و مجلس اصلاحات گرفته، باعث رنجش دوستان شده است.» خاتمی همچنین از حسن روحانی به‌عنوان کاندیدای مطلوب هاشمی نام برده است و به‌تازگی «یاسر هاشمی» نیز در اظهار نظری اعلام کرده که حضور حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم قطعی شده است.

** وبگاه بی‌بی‌سی نوشت: «یک نماینده لیبرال دموکرات پارلمان انگلیس از انتقاداتی که علیه رژیم صهیونیستی مطرح کرده بود، عذرخواهی کرد. «دیوید وارد» دو روز پیش، در آستانه روز یادبود هولوکاست گفته بود «اسرائیلی‌ها هر روز... رفتارهای بی‌رحمانه‌ای با فلسطینی‌ها می‌کنند.» دیوید وارد در مطلبی که در اینترنت منتشر کرده، ضمن عذرخواهی به خاطر این صحبت‌هایش، نوشته است که قصد داشته بگوید «هرکسی باید از هولوکاست درس بگیرد.»

** پس از انتشار سخنان مدح‌آمیز صادق زیباکلام از هاشمی رفسنجانی در هفته‌نامه آسمان، عباس عبدی به‌شدت از وی و تحریریه این هفته‌نامه انتقاد کرد و در مورد هاشمی رفسنجانی گفت: این چه فردی است که همیشه قدرقدرت بوده و در رأس امور قرار داشته و حتی هم‌اکنون هم در صحنه است، ولی در هشت سال تکیه زدن بی‌رقیب بر صندلی ریاست‌جمهوری که طرفداران دوآتشه‌اش «مخالفت» با او را دشمنی با پیامبر می‌دانستند... حتی نتوانست در عادی‌سازی روابط با اروپا(آمریکا پیشکش) موفقیتی به دست بیاورد؟

** شخصی به نام «ح-ک» که سوابق تخلفات متعددی در پرونده خود دارد و در چند نهاد دولتی و خصوصی فعالیت می‌کند، با دور زدن هیئت مرکزی جذب هیئت علمی وزارت علوم، به‌تازگی عضو هیئت علمی این وزارت‌خانه شده است. بر اساس این گزارش، این فرد که از وابستگان کاری و تشکیلاتی درجه یک حلقه انحرافی نیز هست، همچنین عضو هیئت مدیره و مدیر عامل  بیش از ده‌ها شرکت اقتصادی، اعم از صندوق بازنشستگی کشوری، شستا، کوثر و ... می‌باشد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.