اخبار کوتاه

...

 

*** به تازگی محمد خاتمی اتاق فکری برای انتخابات آینده تشکیل داده که برخی از اصلاح‌طلبان در آن حضور دارند؛ اما نکته قابل توجه این است که هیچ نماینده‌ای از شورای هماهنگی اصلاحات و جبهه اصلاح‌طلبان در این اتاق فکر شرکت ندارند. در مقطعی «نجفقلی حبیبی» به این افراد اضافه شده بود که بعد از مدتی، او نیز کنار گذاشته شد. گفته می‌شود در این اتاق فکر، افرادی همچون موسوی‌خوئینی‌ها،‌ موسوی‌لاری و  ‌مجید انصاری حضور دارند.

*** گروهک منافقین با انتشار بیانیه‌ای، زورگیران مسلح را که در کشور به مال و ناموس مردم تجاوز می‌کنند، سرمایه‌های انسانی ایران نامید و از اقدام قاطعانه قوه‌قضائیه به عنوان اقدامی جنایتکارانه نام برد! گفتنی است در دهه هفتاد، سازمان منافقین بیشتر نیروهایش را از میان اراذل و اوباش و فراریان بزهکاری که برای فرار از قانون قصد خروج از کشور را داشتند، جذب می‌کرد؛ چرا که رجوی به این نتیجه رسیده بود که چنین افرادی بهترین گزینه برای عضویت در سازمان هستند.

همچنین این گروهک در ادامه فعالیت‌های خود، کمپینی برای دانشجویان مسئله‌دار دانشگاه‌های کشور ایجاد کرده است؛ دانشجویانی که با مشکلاتی مانند مشروطی و یا اخراج شدن روبه‌رو شده‌اند.

 *** «شیخ یوسف القرضاوی» از سوی «کفاح السنجاری» رئیس امور اطلاع‌رسانی منطقه کردستان، برای بازدید از این منطقه دعوت شده است. گفته می‌شود این دعوت به خواست «مسعود بارزانی» رئیس منطقه کردستان صورت گرفته است. این درحالی است که قرضاوی به صدور فتواهای جنجالی علیه شیعیان و حزب‌الله لبنان و حمایت از تندروها در کشورهای عربی و اسلامی مشهور است.

*** «عبدالمجید الزندانی» مفتی وهابی یمن، جهاد در سوریه را امری شرعی دانست و از دولت‌های مجاور سوریه خواست به کمک[به گمان او]  مجاهدان بشتابند. وی در فتوایش که محمد عبدالمجيد الزنداني فرزندش منتشر کرده، گفته است: برادران ما در سوریه محتاج دعای ما و کمک‌های سیاسی، رسانه‌ای، معنوی و مادی از جمله غذا، دارو، سلاح و سرباز هستند.

*** روزنامه ايران مصاحبه مفصلي با «نادر مشايخي» آهنگساز ضدايراني، انجام داده است. آهنگسازي که پس از فتنه 88، موسيقي ضعيف «ندا آقاسلطان» را در اروپا اجرا کرد تا افکار جهاني را عليه نظام ديني کشورمان برانگیزد مشايخي گويا در بطن جشنواره تئاتر فجر هم ظاهر شده است که انگيزه وي از اين نوع حضور، مي‌تواند قابل‌تأمل باشد! راديو زمانه متعلق به منحرفان جنسي و نيز صداي آمريکا، بارها از کارهاي نادر مشايخي استقبال کرده‌اند.

*** یک روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب در دیداری خصوصی با محمد خاتمی، با اشاره به تمامیت‌خواهی اصلاح‌طلبان در طیف‌های مختلف، از عدم اعتماد سران اصلاحات به نسل میانسال و جوان اصلاح‌طلب همفکر خود انتقاد کرد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.