اخبار کوتاه

...

***دولت اسپانیا در اقدامی که نشان از نقض آشکار آزادی بیان در این کشور دارد، به شرکت خدمات ماهواره‌ای «هیسپاست» رسماً دستور داده است تا پخش «هیسپان‌تی‌وی» شبکه اسپانیایی‌زبان ایران را در اسپانیا متوقف کند. در همین‌حال، شرکت «هیسپاست» پخش دو شبکه خبری انگلیسی و اسپانیایی‌زبان ایران یعنی پرس‌تی‌وی و هیسپان‌تی‌وی را از روی این ماهواره قطع کرده است.

 

*** «محمد نوری‌زاد» از فعالان سابق مطبوعاتی جریان فتنه، با انتشار یک فیلم کوتاه رقص در وبگاه شخصی خود، مراجع تقلید را به دیدن این فیلم موهن دعوت کرد! گفتنی است وی هر از گاهی با نامه‌نگاری به مسئولان عالی نظام و انتشار برخی اخبار علیه نظام و مسئولان کشور درصدد جلب‌توجه و بزرگ‌نمایی خود است.

 

*** براساس اخبار به دست آمده، جریان وهابیت که با عنوان سلفی فعالیت‌های خود را تشدید کرده است، قصد دارد تا با ترویج وهابیت در جمهوری آذربایجان، آرایش مذهبی این کشور را بر هم بزند و تقابل با شیعیان آذربایجان را به اجرا در آورد. گفتنی است دولت آذربایجان نیز به‌تازگی به توصیه یک کشور حامی وهابیت، به رشد این جریان کمک کرده و به هر بهانه‌ای در سر راه فعالیت شیعیان مانع‌تراشی می‌کند.

 

*** پایگاه اینترنتی شبکه بی‌بی‌سی یک نظرسنجی با این سؤال انجام داد که: «چه کشورهایی در خاورمیانه، بیشتر مورد نفرت مردم هستند؟ که از میان پاسخ 30 هزار مخاطب، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی در رأس کشورهای منظور منطقه قرار گرفتند. از سویی دیگر، رادیو عربی روسیه نیز با تحقیق در شبکه‌های اجتماعی اینترنتی اعلام کرد: در طول یک هفته، یازده هزار کامنت «الله یلعن آل‌سعود» (لعنت خدا بر آل‌سعود) از طرف فعالان اینترنتی در این شبکه‌ها گذاشته شد. 37 درصد این افراد در خود عربستان و 23 درصد در بحرین، 19 درصد در قطر و 21 درصد در دیگر کشورهای عربی از جمله یمن، سوریه، مصر و لبنان و... زندگی می‌کنند.

 

*** منابع امنیتی و اطلاعاتی عراق، اسامی تعدادی از افسران اطلاعاتی قطر را که با هدف افزایش هماهنگی بین شخصیت‌های استان الانبار عراق و دولت قطر، از طریق منطقه کردستان وارد این استان شده‌اند، فاش کردند. همچنین محافل عراقی تأکید دارند که  دوحه و آنکارا با چراغ سبز آمریکا در عراق دخالت می‌کنند و به‌خصوص قطری‌ها هزینه‌های چندین میلیون دلاری عملیات خرابکارانه در عراق را به عهده گرفته‌اند. در چنین شرایطی، انفجارهای خونین همچنان در عراق ادامه دارد و روزانه ده‌ها تن از مردم این کشور در حملات تروریستی گروه‌های تکفیری به خاک و خون کشیده می‌شوند.

 

*** هاشمی رفسنجانی در دیدار تعدادی از دانشجویان، خبر از زندگی آزاد موسوی و کروبی داده و گفته است: من که پیگیری کردم، گفتند حصر این افراد تقریباً برداشته شده است. برخی نزدیکان کروبی هم مدعی شده‌اند کروبی در حال حاضر زندگی بدون حصر داشته و تنها، تیم حفاظتی با خود دارد.

 

*** به تازگی برخی از عناصر جریان فتنه در قالب برگزاری سمینارها و دوره‌های آموزشی در حوزه علوم انسانی، به ترویج تفکرات به‌اصطلاح روشنفکران غربی می‌پردازند. مؤسسه به‌اصطلاح فرهنگی آموزشی «پنجره» و مؤسسه «پرسش» دو مرکزی هستند که در پوشش برگزاری سمینارها و دوره‌های فلسفه، علوم اجتماعی، تاریخ فلسفه و... عناصر جریان فتنه سبز را اقدام به جذب کرده‌اند. به‌نظر می‌رسد عناصر جریان فتنه با این اقدام در تلاش هستند تشکیلات خود را بازسازی و با نزدیک‌شدن به یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، به تحرکات و اغتشاشات جدیدی دست بزنند.

 

*** در پی افزایش درخواست‌ها به برگزاری انتخابات در محافل اجتماعی و پایگاه‌های اینترنتی عربستان، شیخ «عبدالرحمن براک» در تازه‌ترین فتوای خود، برگزاری انتخابات را «حرام» و آن را تشبه به کفار دانست! این مفتی وهابی در ادامه افزود: انتخاب رهبر باید توسط اهل «حل‌و عقد» و افرادِ دارای شأن و منزلت صورت گیرد، نه عامه مردم. برگزاری انتخابات یک امر مفسده‌دار است که از سوی دشمنان اسلام به مسلمانان آموزش داده شده و از نظر عقل و شرع حرام است.[!]

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.