اخبار کوتاه

...

*** اخبار به دست آمده حاکی از این است که عبدالله نوری نیز مانند بسیاری دیگر از اصلاح‌طلبان افراطی با کاندیداتوری عارف مخالف است و در محفلی خصوصی با انتخاب وی به‌عنوان کاندیدای اصلاح‌طلبان مخالفت جدی کرده است.

 

*** در پی افزایش اعتراضات مردمی به رژیم آل‌سعود «ولیدبن‌طلال» شاهزاده سعودی در نامه‌ای به وزیر کشور عربستان از اوج‌گیری دوباره تظاهرات مردمی در این کشور احساس خطر کرده و خواستار مقابله با خواست‌های مشروع مردم معترض شده است.

 

** *«عبدالعزیز آل‌الشیخ» مفتی کل عربستان و از علمای مطرح وهابی، از مردم این کشور خواست به نیروهای تروریستی سوریه کمک مالی کنند و برای پیروزی آن‌ها دعا کنند! وی همچنین از پیش‌نمازهای مساجد خواست که به مسائل سیاسی نپردازند و از مشاهده شبکه‌های ماهواره‌ای و پایگاه‌های اینترنتی اجتناب کنند!

 

*** شبکه «الاخباریه» سوریه گزارش داد در چند روز گذشته، شمار زیادی از افراد مسلح که در بیش از ۴۰ ساختمان اداری در منطقه «درایا» موضع گرفته بودند، خود را تسلیم نیروهای ارتش کردند که در میان آن‌ها حدود ۸۰۰ مزدور از ملیت‌های مختلف به چشم می‌خورند. بر اساس اخبار به دست آمده، روحیه و انگیزه تروریست‌ها برای مقابله با دولت سوریه به شکل چشمگیری در حال کاهش است.

 

*** وهابی‌ها به‌تازگی با نام‌هاي مختلفی از جمله «جماعت اصلاح، تبليغ و اخوان» در جهت تفرقه‌افکني و تبليغ گروه‌هاي منحرف مذهبي در شهرستان سردشت آذربایجان غربی فعال شده‌اند. گفتني است اين مبلغان در سيستان‌وبلوچستان آموزش ‌ديده‌اند و با جمع کردن طرفداران اندک خود پس از نماز مغرب و عشا در مساجد، با اين شعار که «مردم از دين‌شان جدا شده‌اند» و «اسلام واقعي در منطقه ضعيف شده است» به تبليغ وهابيت می‌پردازند. شیوه و محور اصلي تبليغات اين وهابي‌ها به‌شدت در جهت تکفير تشيع و گروه‌هاي مذهبي مخالف اعتقاداتشان و بي‌پايه دانستن وحدت در ميان مذاهب اسلامي است.

 

*** سیدمحمد خاتمی در ادامه اظهارنظرها و تحرکات اخیر انتخاباتی‌اش، این بار با اعضای تحریریه یکی از پایگاه‌های خبری فیلترشده دیدار کرد و ضمن شنیدن نظرات اعضای این رسانه حامی فتنه 88، از خط سیاسی که آن‌ها دنبال می‌کنند، تقدیر و تشکر کرد! خاتمی در این دیدار، زندانی شدن را در وضعیت کنونی افتخار تلقی کرد! وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود بدون اشاره به فتنه سال 88 و عملکردش در آن، خود را دلسوز انقلاب معرفی کرد. گفتنی است این سایت ازجمله سایت‌های نزدیک به خانواده هاشمی است.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.