اخبار کوتاه

* براساس اخبار دریافتی، تعدادی از علمای معروف در عربستان سعودی، کمیته‌هایی را برای جمع‌آوری کمک‌های به‌اصطلاح انسان‌دوستانه و خریداری سلاح برای مخالفان نظام بشار اسد تشکیل و مساجد(!) را مراکز دریافت این کمک‌های مالی برای حمایت از مخالفان سوریه قرار داده‌اند.

 

*** خبرگزاری رویترز در گزارشی درباره تأثیر تحریم‌های غرب بر ایران نوشت: «تحليل‌گران معتقدند باوجود تحریم‌های غرب، ارزش سهام ایران طي ۴ ماه گذشته ۴۰ درصد افزايش يافته است.» رویترز ادامه داد: «اقتصادداني در تهران که خواست نامش فاش نشود، گفت تحريم‌هاي کشورهاي غربي که باعث قطع بيشتر دسترسي ايران با نظام مالي جهاني شده، باعث شده ايرانيان ثروتمند به‌سختي بتوانند پولشان را به خارج از کشور ارسال کنند. اين افراد در واقع گزينه‌اي براي ارسال پولشان به بانک‌هاي خارج از کشور و يا سرمايه‌گذاري در خارج از کشور ندارند؛ از اين‌رو پولشان را وارد بازار سهام مي‌کنند.»

 

*** بر اساس اخبار رسیده، رسانه‌های نزدیک به حلقه انحرافی در اقدامی هماهنگ قصد دارند در قالب نقد دولت و عملکرد مشائی، در حجمی وسیع، شرایط را برای حضور رئیس دفتر سابق رئیس‌جمهور در عرصه انتخابات فراهم کنند. برخی از این رسانه‌ها با پیگیری یک خط انتقاد و در خلال ایراداتی که به بعضی سیاست‌های دولت وارد کرده‌اند، در واقع با تبلیغات گسترده برای مشائی قصد دارند وی را مرد مورد نظر و دلسوز ملت ایران معرفی کنند.

 

*** هکر‌های تونسی صفحه توئیتر پلیس تل‌آویو را هک کردند و در این صفحه هک‌شده، تصویر مردی را با چهره پوشیده و در حالی که پرچم تونس در پس‌زمینه دیده می‌شود، به نمایش گذاشتند.

 

*** «منیره فصیل آل‌سعود» شاهزاده سعودی، با اعلام حمایت از شاهزاده «ترکی بن‌سعود» که در حال مستی یک شهروند عربستانی را به ضرب گلوله به قتل رسانده و دوستش را زخمی کرده بود، درخواست قصاص وی را بی‌معنا توصیف کرد. منیره در این‌باره خطاب به شاهزاده سلمان بن‌عبدالعزیز گفت: «شمشیر ما (آل‌سعود) بر روی خودمان کارایی ندارد! چاقو، دسته خودش را نمی‌بُرد»(!) وی این عبارات را در پاسخ به درخواست فعالان عربستانی برای قصاص این شاهزاده قاتل بیان کرد!

 

*** اجلاس «دفاع از دموکراسی و حقوق بشر در بحرین» با حضور نمایندگان 30 کشور در بیروت، پایتخت لبنان، پایان یافت. حاضران 14 فوریه را «روز جهانی حمایت از ملت بحرین» تعیین کردند و خواستار آزادی همه زندانیان سیاسی شدند. نزدیک به دو سال است که مردم بحرین تحت شدیدترین سرکوب‌ها و کشتار و شکنجه‌های آل‌خلیفه و آل‌سعود قرار دارند؛ ولی تاکنون کشورهای غربی و عربی در برابر این جنایات سکوت کرده‌اند حال آنکه همین کشورها، تروریست‌های زیادی را از سراسر دنیا برای سرنگونی دولت قانونی سوریه جمع کردند و البته در برابر جنایات آنان نیز سکوت کرده‌اند!

 

*** چهار شبکه غيرقانوني موسوم به کلیسای خانگی در شيراز کشف و سرکردگان و گردانندگان اصلي آن، دستگير شدند. این شبکه‌های غیرقانونی وابسته به مؤسسه‌هاي تبليغي صهيونيستي، مورد حمايت کشورهاي آمريکا و انگليس هستند که با ارتباط‌گيري با شبکه‌هاي ماهواره‌اي صهيونيستي، بر ضد دين مقدس اسلام و نظام فعاليت مي‌کنند. هر یک از این شبکه‌ها متشکل از بیست عضو است که با گرايش‌های نامحسوس بهائيت سعي در جذب جوانان دارند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.