اخبار کوتاه

شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری سلسله کنگره‌های بزرگداشت شهدای دیپلمات و عرصه فرهنگی است؛ اما گفته می‌شود که این کنگره‌ها، بهانه‌ای برای برخی چهره‌های حلقه انحرافی برای اظهارنظرهای جنجالی در عرصه دیپلماسی است. بر اساس این گزارش، اولین کنگره بزرگداشت شهدای دیپلمات به‌زودی در بوشهر به مناسبت بزرگداشت شهید «گنجی» مسئول اسبق نمایندگی فرهنگی ایران در لاهور پاکستان که توسط تروریست‌ها به شهادت رسیده است، برگزار می‌شود.

 

*** صندوق بین‌المللی پول بر اساس برآورد خود از میزان تولید ناخالص داخلی کشورهای اسلامی در سال 2012 ایران را سومین قدرت اقتصادی جهان اسلام در این سال معرفی کرد. اندونزی با تولید ناخالص داخلی 211/1 تریلیون دلاری در رتبه نخست و ترکیه با 125/1 تریلیون دلار در رتبه دوم بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان اسلام قرار گرفته‌اند. عربستان نیز با تولید ناخالص داخلی 740 میلیارد دلاری در رتبه چهارم و مصر با 537 میلیارد دلار در رتبه پنجم قرار گرفته‌اند.

 

*** «سهراب رزاقی» مدیرکل اسبق وزرات کشو در دولت خاتمی که پس از فتنه ۸۸ به کشور هلند گریخته است تلاش‌های تازه‌ای برای برقراری ارتباط با تعدادی از گروه‌های داخلی آغاز کرده است.

بر اساس اطلاعات دقیق، در دیدار محرمانه رزاقی با چند نفر از اعضای سرویس موساد، برنامه‌ای ویژه به وی ابلاغ شده که در آن وی و همکارانش در پوشش کمک به سازمان‌های غیردولتی و خیرخواهانه درون ایران، مبالغ هنگفتی در اختیار این گروه‌ها قرار داده تا آنها در پوشش اهداف اجتماعی، زمینه‌سازی بروز آشوب و بحران تا زمان انتخابات ریاست جمهوری آینده در کشور را فراهم کنند.

 

*** منابع آگاه به شبكه «المنار» لبنان گفتند دولت آمريكا از چند هفته پيش نشست‌هايي محرمانه با طرف‌هاي حامي تروريست‌ها در سوريه از جمله تركيه، عربستان و قطر با هدف سازماندهي اقدامات تروريستي و جنايتكارانه در سوريه برگزار كرده است و به اين طرف‌ها دستورات آشكاري درباره اهدافي كه همزمان با اجراي عمليات جنايتكارانه در شهرهاي سوريه در چارچوب «كشتار كوركورانه» بايد اجرا شود، صادر كرده است. آمريكا از وضعيت آشفته و ناهماهنگي كه بر گروه‌هاي جنايتكارانه در سوريه حاكم است و تشديد درگيري ميان تروريست‌ها در سوريه، ناخرسند است.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.