پلیس آمریکا جهت جمع‌آوری اردوگاه حامیان فلسطین در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی وارد عمل شد

تارنمای شبکه خبری «ان‌بی‌سی‌ نیوز» امروز (یکشنبه) گزارش داد که ده‌ها افسر از «اداره پلیس لس‌آنجلس» (LAPD) در اطراف محوطه دانشگاه کالیفرنیای جنوبی (USC) جمع شده‌اند و دانشگاه اعلام کرده است که این اداره در حال پاکسازی مرکز پردیس دانشگاه از حضور دانشجویان حامی فلسطین است.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از ایرنا : از این شبکه خبری آمریکایی، دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) اعلام کرد: «اگر در مرکز دانشگاه هستید، لطفا آنجا را ترک کنید. افرادی که محوطه را ترک نمی‌کنند ممکن است دستگیر شوند.»

کورین اسمیت دانشجوی روزنامه‌نگار، پیامی در ایکس منتشر کرده است که نشان می‌دهد سه ماشین آتش‌نشانی و ۲ آمبولانس نیز در این محدوده پارک شده‌اند.

بخش امنیت عمومی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی نیز اعلام کرد که محوطه پردیس دانشگاه (UPC) «به دلیل فعالیت قابل توجه در مرکز پردیس» بسته شده است.

بر اساس این گزارش، دانشجویان تحصن‌کننده حامی فلسطین ۱۲ روز پیش در محوطه دانشگاه کالیفرنیای جنوبی اردوگاهی برپا کردند.

دانشجویان آمریکایی دانشگاه‌های مختلف آمریکا طی چند هفته اخیر با برگزاری تظاهرات دانشجویی خواستار برقراری آتش‌بس کامل در غزه و پایان دادن به سرمایه‌گذاری دانشگاه‌های خود در شرکت‌های حامی [رژیم] اسرائیل شده‌اند.

دانشجویان دانشگاه‌هایی از جمله کلمبیا، ییل، نیویورک، هاروارد و دانشگاه تگزاس در آستین و دانشگاه نورث ایسترن دست به اعتراض زده‌اند. طبق گزارش ان‌بی‌سی‌ نیوز، بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ نفر در اعتراضات حامی فلسطین در دانشگاه‌های سراسر آمریکا دستگیر شده‌اند.

تظاهرات حامیان فلسطینی که پردیس‌های دانشگاهی در ایالات متحده را به لرزه درآورده است، اکنون در سراسر جهان، از لندن، پاریس و رم تا سیدنی، توکیو، بیروت و فراتر از آن، مورد توجه قرار گرفته است.

براساس اعلام وزارت بهداشت غزه، از زمان آغاز حمله هفتم اکتبر حماس و تهاجم جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون بیش از ۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر در این باریکه به شهادت رسیده‌اند که دو سوم آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.