پیچیدگی تدبیر ایران دردناک‌تر از اصابت موشک بود

شمشیر هیبت و هراس افکنی ایران، همچنان بالای سر اسرائیل خواهد ماند و این، کُشنده‌تر است. این ابهام راهبردی در حالی است که تازه، دست ایران برای زدن ضربات مستقیم باز شده است.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از فارس :  جمهوری اسلامی ایران می‌توانست به جای ۴۰۰ صد موشک و پهپاد، ۴۰۰۰ فروند موشک و پهپاد شلیک کند.به جای تسلیحات متوسط، از موشک ها و پهپاد های فوق مدرن استفاده کند.به جای چند ساعت عملیات، ظرف چند دقیقه ضربه بزند.به جای خبر دادن و همه را حساس کردن، غفلتا و دفعتا بزند.به جای پایگاه‌های مهم نظامی اسرائیل، تل آویو و حیفا و دیمونا را در هم بکوبد و به جای این که از فاصله ۱۵۰۰ کیلومتری شلیک کند، عملیات را به متحدانش بسپارد.
اما ایران، غریب‌ترین، نامتعارف ترین، پیچیده‌ترین، دشوارترین و در عین حال تاثیرگذارترین کار را با حداقل توانمندی‌هایش انجام داد.ایران می‌توانست مُشت خود را در همین ضربه اول باز کند و فقط برای یک بار، درد را به اسرائیل بچشاند. اما این ضربه هر قدر عمیق، تمام می‌شد و دشمن به آسودگی پس از دریافت ضربه می‌رسید.ایران، مُشت خود را باز نکرد و دشمن را در هراس و خماری عمیق فرو برد. دشمن هم درد کشید، تحقیر شد و هیبتش فرو ریخت، و هم نمی‌داند، نیش و نشتری که نوک آن بر پیکرش نشست، تا کجا و چقدر می تواند عمق پیدا بکند.شمشیر هیبت و هراس افکنی ایران، همچنان بالای سر اسرائیل خواهد ماند و این، کُشنده‌تر است. این ابهام راهبردی در حالی است که تازه، دست ایران برای زدن ضربات مستقیم باز شده است.اینها که گفته شد، شاید تحلیلی ابتدایی و ناقص، از بیانات امروز رهبر انقلاب، در دیدار جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح است:"به‌لطف خداوند نیروهای مسلح در قضایای اخیر، چهره خوبی از توانایی‌ها و اقتدار خود و همچنین یک چهره ستودنی از ملت ایران به نمایش گذاشتند و ظهور قدرت اراده ملت ایران در عرصه بین‌المللی را به اثبات رساندند.
دستاوردهای اخیر نیروهای مسلح موجب ایجاد احساس شکوه و عظمت درباره ایران اسلامی در چشم جهانیان و ناظران جهانی شده است.موضوعِ تعداد موشک‌های شلیک شده و یا موشک‌های به هدف اصابت کرده -که طرف مقابل بر روی آنها متمرکز شده- موضوع دست دوم و فرعی است؛موضوع اصلی، ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح در عرصه بین‌المللی و اثبات آن است، که ناراحتی طرف مقابل نیز از همین موضوع است.حوادث گوناگون، با هزینه و دستاورد همراه هستند و مهم آن است که با تدبیر، از هزینه‌ها کاسته و بر دستاوردها افزوده شود و این کاری است که نیروهای مسلح در حوادث اخیر به خوبی انجام دادند"./محمد ایمانی

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.