ملاحظه‌ای در مورد تنش‌های اخیر بین ایران و اسرائیل

کانال تلگرامی اندیشکده تبیین نوشت:

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از مشرق :  با شناختی که از عمل‌کرد رژیم در زدوخورد با حزب‌الله در سوریه خلال یک دهه‌ی گذشته داریم، احتمالا حملات به دمشق و مستشاران ایرانی متوقف نخواهد شد. مگر آن که رژیم باور کند که وعده صادق نه یک استثناء که زین پس یک رویه خواهد بود. اسرائیل باید یقین کند که ایران دیگر تحت هیچ شرایطی زیربار معادله‌ی پیشاوعده‌ی صادق نخواهد رفت.

با اطلاعات موجود تاکنون، نیازی به پاسخ به حمله‌ی دیشب به اصفهان احساس نمی‌شود. اما باید به امریکایی‌ها و اسراییلی‌ها تصریح کرد که هدف قراردادن هر مقر یا پرسنل ایرانی در سوریه یا عراق به تکرار فوری‌تر و سخت‌تر حمله‌ی موشکی ۲۶ فروردین‌ماه خواهد انجامید.

این تنها چیزی است که می‌تواند بازدارنده باشد. برای شروع و تستِ رژیم، می‌توان پروازهای مدنی و نظامی تهران-دمشق را همین هفته‌ی بعد بازگشایی کرد. ایران ریسک سنگینی کرد و هزینه‌ی بالقوه‌ی بالایی را متحمل شد. بدترین چیز آن است که کاری، نیمه‌کاره و ناقص رها شود.

این تحلیل در چارچوب اظهارات فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در رابطه با عملیات وعده صادق است که گفته بود «با این عملیات معادله جدیدی رقم خورده است؛ آن معادله جدید این است که از این به بعد رژیم صهیونیستی در هر نقطه‌ای به منافع و دارایی ها، شخصیت ها و شهروندان ما حمله کند، از مبدا جمهوری اسلامی ایران مورد تهاجم متقابل قرار خواهد گرفت».

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.