کربی: آمریکا خواهان «تشدید تنش» و «جنگ» با ایران نیست

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در پاسخ به سؤالی درباره موضع دولت بایدن در قبال تنش میان ایران و اسرائیل گفت که آمریکا خواستار طولانی شدن تنش در منطقه و جنگ با ایران نیست.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از ایرنا  از خبرگزاری هیل، جان کربی روز یکشنبه در گفت‌وگو با شبکه ان‌بی‌سی درباره موضع دولت جو بایدن رئیس‌جمهوری این کشور در قبال واکنش اسرائیل به حمله ایران گفت: فکر می‌کنم تصمیم درباره هرگونه اقدام بعدی برعهده اسرائیل است. از زمان شروع درگیری، بایدن سخت تلاش کرده است تا جلوی تبدیل این درگیری به یک جنگ منطقه‌ای و تشدید تنش را بگیرد و در آینده نیز موضع او همین خواهد بود.

رئیس جمهوری آمریکا در ساعات اولیه بعد از پاسخ کوبنده ایران به تجاوز رژیم اسرائیل به کنسولگری تهران در دمشق در گفت‌وگوی تلفنی با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که در واکنش تلافی‌جویانه تل‌آویو به تهران مشارکت نخواهد کرد.

همچنین، طبق گزارش‌ها پاسخ نظامی ایران به تل‌آویو باعث گسترش تنش داخلی در میان احزاب و سیاستمداران آمریکایی شده است به‌طوری که دولت بایدن به شدت مورد حمله لفظی جمهوری‌خواهان حامی ترامپ قرار گرفته است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

 
 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.