جدیدترین گزارش یونیسف از وضعیت کودکان غزه در پی تجاوزگری اسرائیل

سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) وضعیت کودکان در نوار غزه را دردناک و غم انگیز توصیف کرد و نسبت به پیامدهای درازمدتِ تجاوزگری رژیم صهیونیستی بر سلامت جسمی، رشد و سلامت روانی کودکان این منطقه هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از ایرنا : به نقل از خبرگزاری فلسطینی «سما»، «تنس اینگرام» سخنگوی یونیسف در منطقه رفح در جنوب نوار غزه اظهار داشت که کودکان نوار غزه بدون داشتن مکان امنی که بتوانند به آن پناه ببرند در درگیری ها و آسیب های متوالی و مداوم ناشی از جنگ رژیم صهیونیستی علیه ساکنان این منطقه سرگردان شده اند.

سخنگوی یونیسف در عین حال اشاره کرد که به دلیل روحیه قوی که در بین ساکنان غزه وجود دارد، به رغم شرایط دشواری که مردم این منطقه با آن مواجه هستند، روزنه های امید را می بیند.

وی تاکید کرد که اگر کمک های انسانی کافی به نوار غزه برسد، هنوز فرصتی برای جلوگیری از قحطی در این منطقه وجود دارد اما دسترسی به کمک های بشردوستانه به ویژه در شمال این منطقه همچنان به شدت محدود است.

به گفته اینگرام، در یکی از سفرها که با همکارانش منتظر بوده تا اجازه داده شود که کمک ها وارد منطقه شود، خودرو آنها در معرض تیراندازی نظامیان ارتش رژیم اسرائیل قرار گرفته است.

وی افزود: وضعیت غزه غم انگیز است؛ به ویژه اینکه مشاهده می شود افراد از سوءتغذیه ناشی از قطع تولید مواد غذایی و محدودیت های اعمال شده برای ورود کمک ها به این منطقه رنج می برند و در نتیجه آن کودکان جان خود را از دست می دهند.

سخنگوی یونیسف ادامه داد: اینکه حداقل ۲۳ کودک در بیمارستان کمال عدوان به دلیل گرسنگی جان باختند، بسیار غم انگیز است.

وی با بیان اینکه وضعیت نوار غزه مستلزم باز بودن این گذرگاه به چند دلیل است، افزود: دلیل اول بخاطر افزایش حجم کمک ها است و دوم رسیدن کمک ها به شمال بصورت مستقیم است تا امکان ارائه کمک به شکل سریع و در مقیاس وسیع به کودکان و خانواده ها که نیاز مبرمی به مواد غذایی و کمک های غذایی دارند، فراهم شود.

اینگرام افزود که جنوب نوار غزه نیز در معرض خطر قحطی قرار دارد اما در عین حال معتقد است که اگر اجازه داده شود تا کمک‌ها به صورت فزاینده وارد همه مناطق نوار غزه شود، همچنان امکان جلوگیری از قحطی در مرکز و جنوب نوار غزه وجود دارد.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) در کنار تجاوزگری نظامی بی وقفه خود، با محاصره و جلوگیری از ارسال کمک های بشردوستانه و مواد غذایی به غزه، اوضاع این منطقه را فاجعه بار تر کرده است.

پیشتر منابع فلسطینی اعلام کرده بودند که شماری از نوزاد و کودکان فلسطینی در شمال نوار غزه بر اثر سوء تغذیه و کم آبی به شهادت رسیدند.

«کاترین راسل» مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) نیز با بیان اینکه هم اکنون بسیاری از کودکان در غزه دچار سوء تغذیه حاد هستند، تاکید کرده است: کودکان فلسطینی در غزه در آستانه مرگ هستند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.