تل‌آویو در پی توقیف کشتی مرتبط با اسرائیل از سوی ایران، دست به دامن اتحادیه اروپا شد

به دنبال اقدام ایران در توقیف کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی در خلیج فارس، وزیر خارجه این رژیم امروز (شنبه) از اتحادیه اروپا خواست که سپاه پاسداران را در لیست به اصطلاح «تروریستی» خود قرار دهد.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از ایرنا به نقل از خبرگزاری سما، «یسرائیل کاتس» بدون اشاره به عملیات تروریستی تل‌آویو در هدف قرار دادن کنسولگری کشورمان در دمشق، ایران را به «دزدی دریایی» متهم کرد.

پیش از این نیز ارتش رژیم صهیونیستی به توقیف یک کشتی مرتبط با این رژیم از سوی جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس واکنش نشان داد.

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای با نادیده گرفتن جنگ افروزی این رژیم در منطقه، تشدید تنش، برهم زدن صلح و ثبات آن و نیز تجاوزگری وحشیانه علیه مردم نوار غزه، مدعی شد: ایران عواقب تشدید اوضاع را متحمل خواهد شد.

ارتش رژیم صهیونیستی در این بیانیه بدون توجه به ناتوانی خود در مقابله با رزمندگان مقاومت فلسطین با وجود گذشت بیش از ۶ ماه از جنگ تجاوزگرانه علیه نوار غزه و وضعیت منفعلانه خود در برابر حزب الله لبنان، مدعی شد: ما در حالت هوشیاری بالایی قرار داریم و آمادگی خود را برای محافظت از اسرائیل در برابر حمله ایران افزایش داده‌ایم.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین ادعا کرد: ما برای همه سناریوها آماده هستیم و برای محافظت از اسرائیلی‌ها اقدامات لازم را با متحدان خود انجام خواهیم داد.

این بیانیه پس از آن صادر شد که یک فروند کشتی کانتینربر با نام «MCS Aries» توسط نیروهای ویژه دریایی سپاه SNSF با اجرای عملیات هلی‌برن و تخلیه نیرو روی عرشه کشتی در نزدیکی تنگه هرمز توقیف شد.

این کشتی هم‌اکنون به سمت آب‌های سرزمینی کشورمان هدایت شده است.

این کشتی با پرچم پرتغال توسط شرکت Zodiac که مالک آن یک سرمایه‌دار صهیونیست بنام Eyal Ofer است اداره می‌شود.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.