سقوط بایدن در نظرسنجی ها به دلیل حمایت از اسراییل در جنگ غزه

کانال تلگرامی USA Study در مطلبی نوشت:

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از مشرق :  رئیس جمهور جو بایدن پس از حملات 7 اکتبر حماس به سرعت همبستگی خود را با اسراییل اعلام کرد، اما بر اساس نظرسنجی نیوزویک، شش ماه پس از آن، رای دهندگان آمریکایی به طور فزاینده ای از مدیریت وی در بحران غزه ناراضی هستند.

پس از حملات شبه نظامیان که در آن بیش از 1200 کشته و 253 گروگان گرفته شدند، بایدن در کنار بنیامین نتانیاهو ایستاد و گفت که کشورش «تنها نیست».

با این حال، سه نظرسنجی که از آن زمان به ‌طور انحصاری برای نیوزویک انجام شده است ، نشان داد که مخالفت رای ‌دهندگان آمریکایی با اقدامات بایدن در این بحران از دسامبر به شدت تشدید شده است.

اولین نظرسنجی از 1500 رای دهنده واجد شرایط ایالات متحده از سراسر کشور در 29 اکتبر، 11 روز پس از وعده حمایت کامل بایدن از تل آویو انجام شد.

این نظرسنجی با 2.53 درصد حاشیه خطا، نشان داد که میزان رضایت کلی رای دهندگان آمریکایی برای مدیریت رئیس جمهور در خصوص اسرائیل به اضافه 2 درصد است.

این تفاوت بین 37 درصد از کسانی بود که اقدامات او را تأیید کردند، در حالی که 35 درصد تأیید نکردند.

یک نظرسنجی از همین تعداد رای دهنده در 8 دسامبر، با همان حاشیه خطا، نشان داد که میزان محبوبیت بایدن در مورد اسرائیل به 6 درصد افزایش یافته است - با 39 درصد موافق، در مقایسه با 33 درصد مخالف.

اما از آن زمان تاکنون خیلی اتفاق افتاده است. به گفته مقامات بهداشتی تحت کنترل حماس در این منطقه که در 5 آوریل توسط آسوشیتدپرس نقل شده است، بمباران غزه توسط اسرائیل در پی حملات حماس، دست کم 33000 فلسطینی را کشته است.

نظرسنجی ماه گذشته نشان داد که محبوبیت بایدن در مورد اسرائیل از مثبت 6 در دسامبر به -9 امتیاز کاهش یافته است. این نتیجه 39 درصد مخالفت و تنها 30 درصد تایید بود. در میان آنها، بیش از یک پنجم (22 درصد) به شدت مخالفت کردند.

به طور واضح تر، نزدیک به یک چهارم (23 درصد) از رای دهندگان نسل Z (متولدین بین سال های 1997 و 2012) بایدن را مسئول وضعیت بشردوستانه دانستند. این بسیار بیشتر از 8 درصد آن نسل است که حماس را مقصر می‌دانستند، در حالی که 12 درصد نتانیاهو را مقصر می دانستند و 10 درصد می‌گویند ارتش اسرائیل بیشتر مسئول است.

بیش از یک پنجم (22 درصد) از هزاره ها (آنهایی که بین سال های 1981 تا 1996 متولد شده اند) می گویند بایدن بیش از همه مقصر است، در حالی که تنها 15 درصد حماس را مقصر می دانند. این همچنین بالاتر از 13 درصد و 14 درصدی بود که به ترتیب نتانیاهو و ارتش اسرائیل را مسئول اصلی آن می دانستند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.