هانی زاده: حمله تروریستی به روسیه باز تعریف جدیدی در فضای منطقه به وجود خواهد آورد

به نظر می‌رسد بعد از حمله تروریستی به روسیه طراحی و باز تعریف جدیدی در فضای منطقه به وجود خواهد آورد، بنابراین آمریکا و غرب از طریق اوکراین سعی می‌کنند روسیه را تضیعف کنند

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از بصیرت :جمعه شب افرادی مسلح با لباس شبه نظامیان با ورود به طبقه همکف تالار کروکوس مسکو با اسلحه های خودکار غیر نظامسان و مردمی که برای استراحت و گذران تعطیلات رفته بودند را به خاک و خون کشیدند. با اینکه در همان ابتدای امر برخی رسانه های آمریکایی حمله را به داعش نسبت دادند اما بسیاری از کارشناسان براساس شواهد نظریه حمله تروریستی به دست داعش را رد می کنند.

بصیرت در گفت و گو با کارشناس سیاست خارجی و مسائل بین الملل تحلیلی دارد بر ماجرا و عوامل پشت صحنه این جنایت تروریستی در نزدیکی شهر مسکو.
 
حسن هانی زاده کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاست خارجی و بین الملل تحلیل خود را در خصوص وقایع حمله تروریستی به روسیه با توجه به نقش بارز آمریکا و ناتو در این حمله ناجوانمردانه به غیر نظامیان در نزدیکی شهر مسکو گفت: با توجه به تهدیدات اخیری که ناتو و آمریکا برخی کشورهای اروپایی علیه روسیه در خصوص جنگ اوکراین داشتند به نظر می‌رسد آمریکا عامل اصلی این عملیات تروریستی به شمار می رود هر چند داعش به صورت جعلی بیانیه جعلی داده و تاکید کرده عامل این عملیات تروریستی به شمار می‌رود اما روس ها با رد دست داشتن داعش در این عملیات مشخص کردند بیانیه داعش جعلی است.

وی درباره پیامدهای حمله تروریستی به تالار کنسرت کروکوس در روسیه گفت: در این موضوع شکی نیست که  آمریکایی‌ها وارد فاز جدیدی در راستای ناامن سازی روسیه به خصوص بعد از انتخابات اخیر ریاست جمهوری روسیه و انتخاب مجدد ولادیمیر پوتین به عنوان رئیس جمهور روسیه شده اند. آمریکا و ناتو در تلاشند هر گونه شده روسیه را با برنامه ریزی های خود ناامن کنند تا از تشدید ناامنی در روسیه به پیشبرد خواسته های خود در جنگ اوکراین برسند.

وی در این باره یادآور شد: آمریکا تلاش می کند تا ارتش روسیه را درگیر مسائل امنیت داخلی کند لذا کاملاً واضح است آمریکا پشت این عملیات است و عوامل تروریستی هم طبیعتاً از طریق اوکراین به روسیه نفوذ کرده‌اند به طوری که اخیراً یکی از عوامل تروریستی دستگیر شد لذا در آینده مشخص خواهد شد پشت این پرده ناتو و آمریکا قرار دارند.

کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی با اشاره به اهداف آمریکا و ناتو در این موضوع گفت: روسها باید مراقبت باشند چرا که برای تحقق آمریکا و ناتو بعید به نظر نمی رسد آنها مجددا دست به چنین عملیات هایی بزنند. از سوی دیگر با توجه به گسترده شدن وخامت وضعیت اوکراین بعد از این حمله تروریستی آمریکا و غرب فاز جدیدی از تشدید کمک های نظامی به اوکراین را در دستور کار قرار می دهند.

 حسن هانی زاده کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی درباره پاسخ روسیه به تدارک دیدگان این حمله تروریستی گفت: به نظر می‌رسد با توجه به این عملیات سنگین تروریستی آن هم نسبت به غیرنظامیان در مسکو صورت داده شده اگر حتی اوکراین یک درصد به صورت مستقیم یاغیر مستقیم دراین موضوع دست داشته باشد قطعا با پاسخ سخت روسیه مواجه می شود به طوری که می توان پیش بینی کرد در آینده جنگ اوکراین تشدید خواهد شد.

وی در این باره تصریح نمود: به نظر می رسد آمریکا و کشورهای اروپایی به دنبال تشدید جنگ در اوکراین هستند لذا به بهانه های مختلف به اوکراین سلاح ارسال می کنند حتی این موضوع دور از انتظار نیست در آینده ای نه چندان دور شاهد دخالت نظامی مستقیم در اوکراین علیه روسیه توسط آمریکا و ناتو باشیم.
حسن هانی زاده در این باره معتقد است: شرایط اوکراین در آینده ای نه چندان دور وخیم تر از وضعیت فعلی خواهد بود چرا که  عملیات نظامی روسیه با اهداف سنگین‌تری آغاز خواهد شد ضمن اینکه غرب هم به این حوزه ورود پیدا می‌کند.

وی در این باره افزود: به نظر می‌رسد بعد از حمله تروریستی به روسیه طراحی و باز تعریف جدیدی در فضای منطقه به وجود خواهد آورد، بنابراین آمریکا و غرب از طریق اوکراین سعی می‌کنند روسیه را تضیعف کنند.

ضمن اینکه به نظر نمی رسد آمریکا با طراحی حمله تروریستی به روسیه قصد تضعیف اروپا در حال حاضر را داشته باشد بلکه نوعی هماهنگی بین آمریکا و کشورهای اروپایی عضو ناتو وجود برای آسیب رساندن به ساختار نظامی و امنیتی روسیه وجود دارد البته همچنان منافع اروپا اقتضا می‌کند  روابط خود را به دلیل نیاز اروپا به گاز روسیه تا اندازه ای با روس ها حفظ کند.

انتهای پیام/*

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.