آیت‌الله‌ علم‌الهدی: امنیت افکار عمومی با اطمینان مردم از سفره‌های خود تامین خواهد شد

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: حقیقت این است هر قدر هم که مملکت از نظر تمدن، فرهنگ، فناوری و دانش پیشرفته باشد، مردم آسوده‎‌خاطر نخواهند بود و امنیت افکار عمومی تأمین نخواهد شد؛ مگر اینکه مردم از سفره‌های خود اطمینان داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از فارس :   آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با سید سعید راد معاون وزیر جهاد و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی که به میزبانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد، با تأکید بر ضرورت تأمین امنیتی معیشتی مردم اظهار کرد: شما کفیل ارزاق شیعیان علی ابن موسی‌الرضا(ع) هستید. این کشور، مملکت امام زمان(عج) و سرزمین امام هشتم است و اکنون که اداره معیشت این مردم بر عهده شما واگذار شده، باید نگاه تکلیف‎مدارانه به این مسئولیت خود داشته باشد و آن را یک وظیفه شرعی بدانید.

وی افزود: حقیقت این است هر قدر هم که مملکت از نظر تمدن، فرهنگ، فناوری و دانش پیشرفته باشد، مردم آسوده‎ خاطر نخواهند بود و امنیت افکار عمومی تأمین نخواهد شد مگر اینکه مردم از سفره‌های خود اطمینان داشته باشند. کشاورز، کارگر، کارمند و اقشار مختلف از این مردم عزیز باید مطمئن باشند سفره‌ای که امروز برای خانواده خود تهیه می‌کنند، فردا هم توان تأمین آن را خواهند داشت و این، معنی دقیق همان امنیت معیشت سفره هاست.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این یک حقیقت تلخ است که بازار ارزاق مردم، مدت ‎هاست از وجود دزدهایی رنج می‌برد که در مقام دلال، دسترسی این ملت را به رزق حلال خدا سخت می‌کنند. برادران، ببینید آرد پاک و باکیفیتی که شما تهیه می‌کنید با نانی که در سفره مردم قرار می‌گیرد، چقدر فاصله دارد. اینکه نگاه کنیم ببینیم در برخی نانوایی‌ها، نان به سه نرخ متفاوت به مردم عرضه می‌شود، این خیلی بد است. این پذیرفته نیست نانی که به قیمت مصوب ارائه می‌شود، کیفیت نداشته باشد تا سودجویان بتوانند محصول باکیفیت و مطلوب خود را به چند برابر قیمت مصوب عرضه کنند و مردم نیز ناچار به خرید باشند.

وی ادامه داد: سفره کارگران ما برای خرید نان سنگک ۲۰ هزار تومانی کشش ندارد. بازار مرغ و گوشت اگر دچار نوسان و تلاطم باشد، باعث می‌شود اقلام ضروری بیشتر از سفره مردم فاصله بگیرد. به همین دلیل است که می‌گوییم یک نظام دقیق صنفی برای نظارت دقیق و سخت‌گیرانه بر بازار تعریف کنید تا بساط سوداگران و سودجویان جمع شود.

رشد ۴۵ درصدی خرید تضمینی گندم

در ابتدای این دیدار، معاون وزیر جهاد کشاورزی ضمن ارائه گزارشی از تلاش دولت سیزدهم در تأمین اقلام اساسی و مایحتاج موردنیاز مردم گفت: در سال جاری، واردات اقلام غذایی موردنیاز بازار داخلی بیش از شش میلیون تن کاهش داشته زیرا تا پایان فصل کشت امسال، بالغ بر ۱۰ میلیون و ۳۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری کرده‌ایم که نسبت به سال گذشته، رشد ۴۵ درصدی را نشان می‌دهد.

سعید راد بیان کرد: بیش از ۸۳ هزار نانوایی نوع یک و نوع دو در کشور فعالیت دارند که پس از اجرای طرح هوشمندسازی، همگی براساس میزان پخت روزانه خود از سرانه سهمیه آرد برخوردار می‌شوند. به برکت همین هوشمندسازی و خرید تضمینی گندم از کشاورزان، مدت دوام ذخایر غذایی کشور به‌طور خاص در حوزه آرد و نان از مرداد ۱۴۰۳ نیز فراتر رفته و طبق برنامه‌ریزی‌های دقیق، در سه ماه پایانی امسال و سه ماه ابتدایی سال ۱۴۰۳، هیچ مشکلی در تأمین نان مردم به وجود نخواهد آمد.

پایان پیام/ 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.