نتانیاهو، اولین بازنده

صهیونیست‌ها در کنار غرب تلاش خواهند کرد با گذر از نتانیاهو روند سقوط رژیم صهیونیستی را به تأخیر بیندازند

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از بصیرت :   اکبر معصومی

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی اعلام کرد، نتایج آخرین نظرسنجی نشان می‌دهد، ۷۶ درصد ساکنان سرزمین‌های اشغالی خواهان استعفای بنیامین نتانیاهو هستند و تنها ۱۸ درصد خواهان بقای او در قدرت هستند. این خبر در کنار تحلیل هزینه‌های جنگ غزه و طوفان‌الاقصی بر اقتصاد، جایگاه بین‌المللی و امنیت رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد، اولین قربانی تحولات منطقه نتانیاهو خواهد بود.

به این معنا که صهیونیست‌ها در کنار غرب تلاش خواهند کرد با گذر از نتانیاهو روند سقوط رژیم صهیونیستی را به تأخیر بیندازند. برخلاف تصور افکار عمومی در سرزمین‌های اشغالی، هزینه جنگ غزه بر کل رژیم صهیونستی تأثیرگذار بوده و آنها دیگر در محدوده‌ای امن زندگی نخواهند کرد. البته در حوزه اقتصاد نیز سیستم این رژیم جعلی به هم ریخته است و الان از لحاظ تولید نیز در بدترین وضعیت ممکن قرار دارد. داده‌های اطلاعاتی نشان می‌دهند، هزینه مستقیم جنگ غزه طی سه هفته برای اقتصاد اسرائیل حدود ۱۱/۱ میلیارد شیکل برآورد شده است.

البته این میزان خسارت اقتصادی در سه هفته اول جنگ برای رژیم صهیونیستی بدون در نظر گرفتن آسیب‌های غیرمستقیم به بخش تولید و واردات و نیز کارکنانی است که فعالیت خود را در بخش‌های گوناگون متوقف کرده‌اند. کارشناسان اقتصادی رژیم صهیونیستی کسری بودجه این رژیم در سال جاری را برابر با ۱/۵ درصد از تولید ناخالص داخلی، یعنی حداقل ۲۷ میلیارد شیکل ارزیابی می‌کنند که این بزرگ‌ترین ضرر برای رژیم صهیونیستی از زمان جنگ اکتبر سال ۱۹۷۳ تاکنون است. از طرفی انس‌های رتبه‌بندی اعتباری بین‌المللی نیز نسبت به کاهش رتبه اسرائیل برای اولین بار هشدار داده‌اند.

فراخوان کابینه رژیم صهیونیستی برای حضور 350 هزار نیروی ذخیره در ارتش این رژیم منجر به کاهش 8 درصدی نیروی کار شده است. نظرسنجی منتشرشده توسط اداره مرکزی آمار رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که درآمد حدود نیمی از شرکت‌های اسرائیلی در طول جنگ غزه شاهد کاهش قابل توجهی بوده و بخش ساخت و ساز و خدمات غذایی بیشترین آسیب را دیده‌اند؛ به طوری که 70 درصد درآمد آنها از آغاز این جنگ کاهش یافته است.

حدود 11 درصد شرکت‌هایی که در نظرسنجی مربوط به بررسی درآمد شرکت‌های اسرائیلی بعد از عملیات طوفان الاقصی شرکت کرده بودند گفتند 21 درصد نیروهای کار آنها به ارتش احضار شده‌اند. همچنین اطلاعات نشان می‌دهد که تقریبا 1.3 میلیون کارگر در هفته اول جنگ و 1.1 میلیون کارگر در هفته دوم و حدود 770 هزار نفر از آنها در هفته سوم جنگ سرکار نرفتند.

همچنین فعالیت بسیاری از کارگاه‌های ساختمانی رژیم صهیونیستی نیز از ابتدای جنگ غزه متوقف شده است.

از ۷ اکتبر، سهام اسرائیل بدترین عملکرد را در جهان داشته است، چرا که بورس تل آویو ۱۶ درصد، معادل ۲۵ میلیارد دلار در همین بازه زمانی سقوط کرده است؛ بنابراین آنچه گفته می‌شود رژیم صهیونیستی پس از عملیات طوفان‌الاقصی دیگر توان ایستادن را نخواهد داشت، بی‌جهت نیست. در کنار این موضوعات، می‌توان به مهاجرت معکوس در سرزمین‌های اشغالی و قدرت گرفتن محور مقاومت و ضعف آمریکا در منطقه هم اشاره کرد تا وضعیت منطقه به طور کامل مشخص شود. همچنین وضعیت به هم ریخته رژیم صهیونیستی و شخص نتانیاهو نه با بمباران کورکورانه مناطق مسکونی و درمانی غزه حل می‌شود و نه با حمایت‌های آمریکا و برخی کشورهای عربی که از ترس فردای تحولات منطقه در کنار نتانیاهو به صورت غیر علنی ایستادند. «بن‌گوریون» اولین رئیس دولت در رژیم صهیونیستی به صراحت گفته بود، شکست بازدارندگی رژیم صهیونیستی به مثابه مرگ کل اسرائیل است.

انتقادهای علنی مقامات غربی از نتانیاهو به اندازه ای بالا رفته است که امکان ادامه کار با وی را در آینده سخت کرده است. روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» گزارش کرد، اوباما در واکنش به تحولات یک ماه اخیر در اراضی اشغالی و تنش‌ها میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها گفت: "آن‌چه حماس انجام داد، هولناک بود و هیچ توجیهی برای آن وجود ندارد و همچنین آن‌چه که حقیقت دارد این است که اشغالگری و آن‌چه بر سر فلسطینیان در حال رخ دادن است، غیرقابل تحمل است"
رئیس‌جمهور پیشین دموکرات ایالات متحده آمریکا در ادامه تحلیل پیچیده‌ای از درگیری‌ها بین رژیم صهیونیستی و فلسطینیان در غزه ارائه داد و به هزاران مشاور پیشین گفت که همگی آن‌ها در خونریزی فعلی در غزه، «تاحدی همدست هستند.
وی در این خصوص گفت:‌"من به این موضوع نگاه می‌کنم و به گذشته فکر می‌کنم. در دوران ریاست‌جمهوری خود چه کاری می‌توانستم بکنم که تا به همان اندازه که تلاش کردم، این کار را به جلو ببرم؟"
اما بخشی از من هست که هنوز می‌گوید: "بسیار خب، آیا کار دیگری بوده که من می‌توانستم انجام دهم و انجام ندادم؟"
اوباما در حالیکه متقاعد شده بود که می‌تواند رئیس‌جمهوری باشد که درگیری‌های چنددهه‌ای بین صهیونیست‌ها و فلسطینیان را حل کند، وارد کاخ سفید شده بود اما پس از سال‌ها اصطکاک و بی‌اعتمادی با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، کاخ سفید را ترک کرد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.