آمریکا در جنگ غزه با هدف غارت انرژی منطقه وارد عمل شده است

کشور‌های مختلف منطقه باید توجه کنند بده بستان‌های پشت پرده است که منجر به چشم بستن قدرت‌های بزرگ بر کشتار دسته جمعی مردم غزه و هزاران انسان بیگناه شده است چرا که کشور‌های غربی روی اهداف کلان اقتصادی برای چپاول انرژی منطقه تفاهم کرده‌اند

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از بصیرت:   میرقاسم مومنی

یکی از محور‌های مهم کشتار جمعی و نسل‌کشی که رژیم صهیونیستی با چراغ سبز آمریکا و کشور‌های اروپایی در غزه به راه انداخته شاید از دید کارشناسان و تحلیلگران سیاست خارجی به عمد یا بر اثر تغافل دور مانده باشد و آن موضوع چیزی نیست جز چپاول جدید منطقه و دسترسی به منابع انرژی منطقه با خلع سلاح کردن بازوان ایران در منطقه و محور مقاومت.

آنچه در این موضوع حائز اهمیت است و کشور‌های مختلف منطقه باید بیش از پیش بدان توجه کنند بده بستان‌های پشت پرده است که منجر به چشم بستن قدرت‌های بزرگ بر کشتار دسته جمعی مردم غزه و هزاران انسان بیگناه شده است چرا که کشور‌های غربی روی اهداف کلان اقتصادی برای چپاول انرژی منطقه تفاهم کرده‌اند.

در این موضوع تردیدی نیست که غرب به سرکردگی آمریکا بر آن است و این برنامه را به تدریج دنبال می‌کند تا با حذف گروه‌های جهادی منطقه فعالیت‌های اقتصادی خود را هموار کند. این موضوع بسیار مهم نباید دستخوش فراموشی قرار بگیرد که فقط رژیم صهیونیستی به دنبال انتقام‌گیری است که غزه را تحت بمباران‌های شدید قرار داده بلکه آن‌ها تلاش می‌کنند تا قدم به قدم با از بین بردن پایگاه‌های مقاومت و جهاد اسلامی اهداف اقتصادی خود را در منطقه سهل‌الوصول‌تر کنند.

رژیم صهیونیستی با فرماندهی و مدیریت آمریکا در تلاش است تا گام به گام منطقه را از گروه‌های مقاومت اسلامی که خواهان مبارزه بارژیم صهیونیستی هستند پاک کند تا در قالب انعقاد یک قطعنامه صلح‌بخشی از اراضی اشغالی را با عنوان ظاهری کشور فلسطین به دولت محمود عباس بسپارد که مورد استقبال وی قرار می‌گیرد چرا که طی روز‌های گذشته شاهد انتقادات بسیاری از سوی محمود عباس نسبت به عملکرد حماس بودیم.

بی‌تردید این موضوع ادامه تحقق یک پروژه بسیار بزرگ و بین‌المللی است که نباید آن را فقط در حد جنگی بین رژیم صهیونیستی و غزه بدانیم، بلکه پروژه بین‌المللی جهت هموار کردن قرارداد‌های نظامی، اقتصادی، انرژی نفت رژیم صهیونیستی با جهان که ذی‌نفعان اصلی آن اروپا و آمریکا هستند.

در این موضوع تردیدی نیست که رژیم غاصب صهیونیستی برای ویرانی و کشتار فجیع در غزه از آمریکا کسب اجازه کرده که آمریکا از همان روز‌های اول دو ناو جنگی خود را روانه منطقه کرد ناو‌هایی که حامل این پیام بودند که تا آخر حامی رژیم صهیونیستی هستیم، ضمن اینکه کشور‌های قدرتمند اروپایی نیز از نسل‌کشی در غزه بی‌پروا و صریح حمایت کردند.

اینکه سازمان‌های حقوق بشری تحت سیطره و نفوذ قدرت‌های بالا هستند بر افکار عمومی مردم جهان ثابت شده است، اما مردم جهان در حال تماشای این روند هستند که آمریکا برای دستیابی به اهداف کلان اقتصادی در منطقه به دنبال سرکوب گروه‌های مقاومت است حال در غزه یا عراق یا یمن و لبنان.

آمریکایی‌ها بر آن هستند تا با خلع سلاح گروه‌های مقاومت به زعم خود دست ایران در منطقه را خالی کنند تا با این حربه بتوانند ایران را به پای میز مذاکره برای گرفتن امتیازات بیشتری بیاورند لذا گروه‌های مقاومت و ایران باید ناظر بر همه مسائل و اهداف آمریکا مسائل را مدیریت کنند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.