مرز عواطف و عقلانیت انقلابی در تحلیل سخنان سید حسن!

علیرضا کمیلی، عضو اتحادیه بین المللی امت واحده، محقق فلسفه اسلامی در کانال تلگرامی خود نوشت:

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز  به نقل از مشرق :  غلبه عواطف در میانه جنگی چنین خونین و نابرابر و مشاهده روزانه کشتار بچه های معصوم، طبیعی است. البته نه از مدعیان تحلیل و خط دهی به جامعه!

وقتی مرز عقلانیت نادیده گرفته می‌شود تبعات ناامید کننده ای بر مخاطبان دارد چنانچه در برخی مخاطبان، بعد از سخنان سیدحسن شکل‌ گرفته است!

حزب الله به درستی از عملیات روانی بهره می‌برد و برای دیده شدن بهتر سخنان سید حسن که در این چند هفته سخنرانی نداشت اقداماتی رسانه ای انجام داد. مخاطب این عملیات نوعا ساکنان رژیم صهیونیستی و جهان عرب بود ولی ظاهراً برخی در ایران بیش از آنها متاثر شدند و شروع به خیال پردازی کردند که انگار بناست این سخنرانی سرنوشت جنگ را معلوم کند!

حتی برخی نوشتند که یا پس از این سخنرانی، جنگ تمام می شود یا بالا می‌گیرد! برخی گفتند وسط سخنرانی، اسراییل را می زنند و قصعلیهذا..

همه اینها یعنی فراموش کردن قواعد منطقی حاکم بر اتفاقات و گرویدن به روابط متوهمانه!‌ ما منکر نصرت الهی نیستیم ولی ما مکلف به تنظیم بر اساس فهم واقعی از قدرت هستیم.

نمونه عالی رویکرد «عقلانیت انقلابی» رفتار رهبری ایران است که گرچه سالهاست به آمریکا و منافع او در منطقه ضربات جبران ناپذیری وارد کرده ولی از مواجهه مستقیم نظامی با او هم جلوگیری کرده است.

برخی فکر میکنند درگیری مستقیم با آمریکا شدنی نیست. چرا هست ولی ما مکلفیم مبارزه را در مسیری جلو ببریم که کمترین صدمات به این مسیر که باید به شکست قطعی استکبار بیانجامد، وارد شود. خودکشی یا انداختن خود به ورطه برگشت ناپذیر غلط است. پس باید تدبیر و طراحی در مسیر مبارزه همیشگی باشد.

با این وصف، نگارنده از روز اول جنگ، نوشت که ایران مستقیما وارد جنگ نخواهد شد و حزب الله تا کارد به استخوان نرسد یعنی‌ «از دست رفتن حماس» جنگ همه جانبه راه نخواهد انداخت. سید هم دیروز به یک ریسک بزرگ دست زد و خودش را در مقابل آمریکا قرار داد چرا که او علنا وارد شده و می‌خواهد خط قرمز ما یعنی حماس را از بین ببرد که وقتی آنها آژیر خطر بکشند همه جریان مقاومت تمام قد به میدان خواهد آمد و اجازه چنین امری را نمی دهد.

نکته تلخ تر ماجرا، وادادگانی مثل جلالی زاده اند که نماد حقارت مقابل غرب و دشمنی با جریان مقاومت اند. اینان که الگوی شان در مملکت داری کشورهای سکولاری چون ترکیه است حالا به حزب اللهی طعنه میزنند که تا کنون بیش از ۶۰ شهید داده و تنها گروه خارجی‌ است که عملا برای کمک به حماس صدمه دیده و باعث شده نیمی‌ از ارتش رژیم درگیر شمال باشد.

شما اگر جرات دارید به دوستان و الگوهای ترسوی تان بگویید جرات کنند و سفیر اسراییل را اخراج کنند ... شیرها را با روباه صفتان مقایسه کردن خطاست!

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.