پرداخت ۳۵۰ هزار وام مسکن روستایی با دستور رئیس جمهور/ تامین ۲ میلیون قطعه زمین تا ۱۴۰۳

وزیر راه و شهرسازی با اعلام تحویل ۶ هزار قطعه زمین به مردم در استان کردستان گفت: تا پایان سال آینده مجموعا ۲ میلیون قطعه زمین برای ساخت مسکن روستایی و شهری در سرتاسر کشور به مردم تحویل داده می‌شود که اتفاقی بی سابقه است.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از تسنیم : مهراد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم افتتاح 2 هزار و 900 واحد نهضت ملی مسکن در استان کردستان و تامین 6 هزار قطعه زمین روستایی در جمع خبرنگاران با اشاره به اتفاقات خوبی که در سومین سفر استانی رئیس جمهور به استان کردستان از جمله بهره‌برداری از راه‌آهن همدان-سنندج رخ داد، اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌های استان کردستان به ویژه حمل‌ونقل ریلی، پیامدهای مثبت اقتصادی برای این منطقه به همراه خواهد داشت.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه به حوزه مسکن استان اشاره کرد و افزود: شاهد نتایج متفاوت و رونق در بخش مسکن کل کشور هستیم، استان کردستان نیز به دلیل اقلیم جغرافیایی و توپوگرافی یکی از سخت‌ترین استان‌ها برای تامین زمین بود که طبق گزارشات بخش قابل توجهی از این مشکلات برطرف شده است.تعداد زیادی از واحدهای نهضت ملی مسکن در این استان به بهره‌برداری می‌رسد و تامین اراضی نیز در شهرهای مختلف این استان محقق شده است.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: حوزه تامین زمین‌های روستایی طی توافق با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تحولات جدی همراه شده است.بنیاد مسکن علاوه بر اقداماتی که در حوزه مقاوم سازی و ساخت مسکن روستایی انجام داده، در حوزه تامین زمین در روستاها نیز به کمک نهضت ملی مسکن آمده است.

بذرپاش اظهار کرد: امروز 2 هزار و 900 واحد روستایی تحویل متقاضیان شد و امیدواریم در سفرهای بعدی این رقم افرایش یابد. تحویل 6 هزار قطعه زمین در کل استان کردستان که تعدادی از آن‌ها در مجاورت روستای قار است، اتفاق خوشایندی است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به هدفگذاری برای تحویل 500 هزار قطعه زمین روستایی در سال جاری گفت: این اقدام برای اولین بار در کشور رقم خورده و اتفاق بی‌سابقه‌ای است.سال آینده نیز با تحویل 500 هزار قطعه دیگر این رقم به یک میلیون می‌رسد.

بذرپاش یادآور شد: تحویل زمین شهری نیز طی سال جاری از 370 هزار قطعه عبور کرده و تا پایان سال به 500 هزار قطعه خواهد رسید و به این ترتیب مجموعا تا سال آینده 2 میلیون قطعه زمین در شهرها و روستاها در قالب‌های گروهی و فردی تقدیم متقاضیان خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: وام مسکن روستایی با حمایت رئیس جمهور و هیئت دولت از 200 میلیون به 350 میلیون تومان و از 200 هزار فقره به 350 هزار فقره افزایش یافت که به رشد تولید مسکن در روستاهای کشور منجر می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.