بسته خبر کوتاه

...

 

* کارشناسان امنیتی در نشست امنیت سایبری رویترز اظهار داشتند: حملات سایبری (گروه جنگنده‌های سایبری عزالدین قسام) که به تکرار اکثر پایگاه اینترنتی بانکی آمریکا را زمین‌گیر کرده، بسیار قوی‌تر و پیچیده‌تر از آنی هستند که تابه‌حال گزارش‌ها بیان می‌کردند. رویترز مدعی شد: «میزان پیشرفت و پیچیدگی حمله‌های سایبری اخیر، موجودیت کشوری به نام «ایران» را اثبات می‌کند و اظهار می‌دارد که این حمله‌ها اختصاص به این کشور دارد.» در نتیجه این حملات، بخش‌های مهمی از سامانه مخابراتی و زیرساخت‌های خدمات مالی تا حدود قابل ملاحظه‌ای آسیب دیده‌اند.

* «عباسعلی کدخدایی» سخنگوی شورای نگهبان، شب گذشته در برنامه «شب آفتابی» که از شبکه تهران پخش شد، با اشاره به اینکه بررسی صلاحیت نزدیک به 40 نفر از کل ثبت‌نام‌کنندگان برای شورای نگهبان جدی است، گفت: من به هیچ عنوان هیچ کدام از این فهرست‌های 7 نفره یا 12 نفره را تأیید نمی‌کنم چرا که شورای نگهبان براساس اعداد کار نمی‌کند و بر اساس معیار کار می‌کند و ممکن است شورای نگهبان هر 40 نفر برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری را تأیید صلاحیت کند.»

* سرکردگان منافقین که تجربه اغتشاش، آشوب و خرابکاری در حوادث بعد از انتخابات سال ۸۸را دارند، با ارائه یک دستورالعمل انتخاباتی، سعی دارند عوامل و هواداران خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۲هدایت کنند. گفته می‌شود سرکردگان منافقین، فضای رقابت انتخاباتی کشور را به واسطه وجود جریان‌های متعدد سیاسی، جبهه‌بندی شده و شکاف‌خورده ترسیم کرده و به نیروهای خود دستور داده‌اند که از همه توان برای عمیق‌تر شدن شکاف‌‌‌ها استفاده کنند. در دستورالعمل انتخاباتی منافقین گفته شده که همانند سال ۸۸باید به تشدید اختلافات کمک ‌کنیم و همه توان خود را به سمت رادیکالیزه کردن رفتارها و واکنش‌ها به کار بگیریم.

* سحرگاه امروز دو جاسوس سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه در تهران به دار مجازات آویخته شدند. نخستین محکوم علیه که حکم صادره در مورد او به‌موقع به اجرا درآمد، «محمد حیدری» نام داشت که اطلاعاتی در زمینه مسائل مختلف امنیتی و اسرار کشور را تهیه کرده و در ملاقات‌های مکرر خود با عوامل موساد در خارج از کشور، در اختیار آنان قرار داده بود و در این زمینه، مبالغی نیز به‌عنوان دستمزد دریافت کرده بود. محکوم علیه دیگر «کورش احمدی» نام دارد که ضمن ارتباط‌گیری با عوامل سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) اطلاعات کشور در زمینه‌های مختلف را جمع‌آوری و در اختیار آنان قرار داده بود.

* به‌تازگی نشستی با عنوان «گفت‌وگوی جهانی، آینده ایران» با پشتیبانی «سازمان جاسوسی کانادا» و در پوشش وزارت امور خارجه این کشور در دانشکده «مانک» دانشگاه «تورنتو» برگزار شد. طی این نشست که به مناسبت برگزاری «انتخابات ریاست‌جمهوری ایران» صورت گرفته بود، تعداد 50 نفر از ضدانقلاب ایرانی فراری از جمله چهره‌هایی همچون؛ «مهرانگیز کار» جاسوس رسمی‌ سیا، «نازنین افشین‌جم»،  همسر فعلی «وزیر دفاع کانادا» و... حضور داشتند. «وزیر امور خارجه کانادا» طی سخنانی در مراسم افتتاحیه این نشست، به گروه‌های مخالف نظام جمهوری اسلامی ایران چراغ سبز نشان داده و به صورت مستقیم از پیاده‌نظام خود در داخل ایران خواسته تا به خیال خام خود، فتنه و اغتشاش و براندازی نظام اسلامی را بازتولید کنند!    

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.