اخبار کوتاه

...

*  «شیرین عبادی» وکیل بهائیان و حامی رسمی جنایات رژیم صهیونیستی، در اقدامی جدید، بیانیه‌ای صادر کرد که در آن، خواستار جلوگیری از اعدام چند تروریست تجزیه‌طلب شده‌ است. وی (در این بیانیه، بدون اشاره به اقدامات افراد مجرم، خواستار آزادی بی‌قیدوشرط این مجرمان آدمکش شده‌است. گفتنی است چندی پیش نیز یکی از مرتبطان فتنه در خارج از کشور طرحی داد که در آن، پیگیری فشارهای بین‌المللی حقوق بشری به عهده شیرین عبادی قرار گرفته بود.
   *  روز گذشته هاشمی رفسنجانی دیداری با رسانه‌ها ترتیب داده بود که ظاهراً به جلسه‌ای برای دعوت از وی برای کاندیداتوری تبدیل شد. در حالی که آقای هاشمی قبلاً نامزدی خود را رد کرده بود؛ ظاهراً این بار به‌طور قطع کاندیداتوری خود را رد نکرده و آن را به شرایط کشور و انتخابات منوط کرده است. از نکات جالب توجه این جلسه، حضور پررنگ رسانه‌های حامی طرح وحدت ملی بود که تعدادی از این افراد، با دستبندهای سبزرنگ در این جلسه حضور پیدا کرده بودند!
   *  «حسین باقرزاده» عضو سابق گروهک تروریستی منافقین، با انتشار مطلبی در وبگاه ضدانقلابی «خودنویس»، به رفت‌وآمدها و دیدارهای منافقین، سلطنت‌طلبان و سایر فتنه‌گران با اروپاییان و آمریکاییان انتقاد کرد. وی در این مقاله با اشاره به رفت‌وآمدهای اخیر ضد انقلاب به اتحادیه اروپا و انتقاد از عدم شفافیت این دیدارها و همچنین معرفی خودشان به‌عنوان نمایندگان مردم ایران، ضمن مجهول‌الهویه خواندن «شورای تک‌نفره هماهنگی راه سبز امید»، به‌شدت به ربع‌پهلوی و فرقه منافقین حمله کرد.
   *  عربستان سعودی در نشست «داووس» سوئیس که رهبران و رؤسای بسیاری از کشورهای دنیا در آن حضور داشتند، خواستار تجهیز هرچه بیشتر گروه‌های تروریستی وارداتی به سوریه، به سلاح‌های جدید برای جنگ با دولت این کشور شد. «ترکی فیصل» رئیس اطلاعات سابق سعودی، در این نشست، از همه شرکت‌کنندگان خواست تا تروریست‌ها را به سلاح ضد تانک و هواپیماهای پیشرفته مجهز کنند. وی در ادامه، خودداری از این اقدام را اشتباهی بزرگ اعلام کرد!
   صاحب‌نظران معتقدند این سخنان، شکست تروریست‌های مورد حمایت سعودی، قطر و... را نشان می‌دهد چراکه ارتش سوریه در آزادسازی مناطق گسترده‌ای از دمشق و ادلب و حمص موفق عمل کرده است. 
   *  نیروهای امنیتی و مزدوران آل‌خلیفه، روز گذشته یکی از علمای شیعه بحرین را به شیوه‎ای بسیار زننده بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل کردند. حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ «فاضل الزاکی»، عضو هیئت مرکزی و رئیس کمیسیون شرعی شورای اسلامی علمای بحرین در تجمع گسترده روز گذشته انقلابیون در منامه با یورش نظامیان و مزدوران نظام دستگیر شد. نظامیان و مزدوران آل‌خلیفه این عالم شیعی را مورد ضرب‌وشتم قرار دادند و پس از زدن دستبند به دست‌هایش به مکان نامعلومی منتقل کردند. جمعیت الوفاق اسلامی بحرین با صدور پیامی، این اقدام نظامیان آل‌خلیفه را به‌شدت محکوم کرد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.