دومین قربانی دنیای غرب؟!

 

انتشار تصاویر بریدن سر «استیون ساتلوف» دومین خبرنگار آمریکایی، غرب را در بهت و وحشت فرو برد. داعشی‌های تکفیری - صهیونیستی با بریدن سر این خبرنگار جوان آمریکایی و انتشار آن، به حملات هوایی آمریکا به داعش در شمال عراق واکنش نشان دادند. داعشی‌ها در ادامه همین تصاویر تهدید کردند نفر بعدی «دیوید هاینز» شهروند انگلیسی است که گروگان‌ گرفته شده است. پس از انتشار این تصاویر هولناک، مقامات آمریکا به تکاپو افتادند. کاخ سفید، وزارت خارجه و پنتاگون اعلام کردند هنوز صحت این تصاویر احراز نشده است؛ با این حال، وزیر امور خارجه فرانسه و نخست‌وزیر انگلیس، آن را به‌شدت محکوم کردند.

جدای از واکنش سیاسی - نظامی آمریکا که قطعاً از دردسرهای جدی اوباما است، مردم آمریکا و حتی مردم انگلیس و فرانسه و سایر کشورهای غربی حق دارند بپرسند چرا مقامات کشورشان برای تشکیل چنین گروه تروریستی جنایتکاری بیشترین کمک‌ها را داشته‌اند و همه‌گونه از آن‌ها حمایت کرده‌اند؟! پاسخ‌ حقیقی که دولتمردان غربی هیچ‌گاه بر زبان جاری نمی‌کنند، در بردارنده دو دنیا است: دنیایی که دولتمردان غربی می‌پسندند و در آن زندگی می‌کنند و دنیایی که به غیر از آنان تعلق دارد. در دنیای آن‌ها معیار ارزش‌گذاری هر چیز، میزان سود و زیان آن است. در این دنیا موجودات با یکدیگر هیچ تفاوتی ندارند مگر در سود و زیان؛ از این رو انسان، حیوان، خودرو، طلا، معدن، نفت، آب، سلاح و... در یک ردیف قرار می‌گیرند و مطابق قانون حاکم بر این دنیا، اگر سود بیشتر به یکی از موارد نام‌برده تعلق گرفت، بی‌درنگ باید بقیه را قربانی آن کرد. با این توصیف، غربی‌ها با آگاهی کامل از تفکرات منحرف و خطرناک داعشی‌های تکفیری، چون تشکیل آن را براساس معیارشان سودآور می‌دانستند، از آن حمایت کردند و چشمانشان را در برابر همه جنایت‌های آن‌ها بستند؛ زیرا از نگاه آن‌ها، قتل‌عام مردم سوریه و عراق برای غربی‌ها سودآور بود.

شاید بزرگ‌ترین اشتباه غرب در این نگرش شیطانی، این بود که این حرکت را حرکتی مستقیم و رو به جلو می‌دید و هیچ‌گاه تصور نمی‌کرد که این حرکت، استعداد دورانی شدن دارد. آن‌ها به سبب طمع و تصلبشان حتی تجربه ایجاد القاعده و سرکشی پرهزینه آن را هم نادیده گرفتند. در حال حاضر، حرکت مستقیم داعش که مدنظر غربی‌ها بود، به حرکتی دایره‌ای تبدیل شده و به یکی از ایستگاه‌های غرب رسیده و معلوم نیست این ایستگاه، تنها و آخرین ایستگاه در غرب باشد. این حقیقتی است که از مردم غرب و حتی جهان پوشیده نگه ‌داشته شده است؛ اگر روزی این حقیقت آشکار شود، احتمالاً تصویر دنیای کنونی نیز تغییر می‌کند. ان‌شاء‌الله

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.